Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Oponeo chce utrzymywać dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów

Dariusz Topolewski
Dariusz Topolewski
Udostępnij

OPN (OPONEO.PL) chce utrzymywać dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów. Obecnie nie zakłada wchodzenia na nowe rynki, ale intensyfikowanie sprzedaży na dotychczasowych, przede wszystkim w Europie, poinformował ISBnews prezes Dariusz Topolewski. W USA skupia się na pozycjonowaniu organicznym swoich e-sklepów.

"Procentowy wzrost sprzedanych opon jest u nas mniej więcej proporcjonalny do wzrostu przychodów. Przychody ze sprzedaży od lat konsekwentnie nam wzrastają i chcielibyśmy utrzymać tę dwucyfrową dynamikę wzrostu" - powiedział ISBnews Topolewski.

W I półroczu 2017 roku Grupa Oponeo.pl sprzedała 1,2 mln opon, tj. o 28% więcej niż analogicznym okresie poprzedniego roku. Dynamiczny wzrost sprzedaży przełożył się pozytywnie na wyniki grupy kapitałowej Oponeo.pl. Przychody ze sprzedaży w ciągu I półrocza 2017 roku wyniosły 296,5 mln zł i wzrosły o 24% r/r. Przychody ze sprzedaży w kraju ukształtowały się na poziomie 219,3 mln zł i przyrosły o 29% r/r. Wpływy z tytułu sprzedaży za granicą zamknęły się kwotą 77,2 mln zł i wzrosły o 10% r/r.

Prezes dodał, że grupa nie zakłada wchodzenia na nowe rynki, obecna strategia grupy kapitałowej zakłada intensyfikowanie sprzedaży na rynkach, na których już funkcjonuje.

"Rynek amerykański jest rynkiem zgoła odmiennym od rynków europejskich w obszarze e-commerce, jak widzimy, nie tylko w zakresie przygotowań do rozpoczęcia sprzedaży, ale też i funkcjonowania na tym rynku. Stanowi on dla  Grupy Oponeo.pl swego rodzaju przyczółek do zdobywania doświadczenia na rynku pozaeuropejskim, ale w związku z tym, że wymaga wielu nakładów pracy, skupiamy się na tę chwilę na rozwoju rynków europejskich, przy jednoczesnych działaniach nad pozycjonowaniem organicznym sklepów w USA" - wskazał Topolewski.

Oponeo.pl S.A. od 2007 roku jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma jest liderem w sprzedaży internetowej opon na polskim rynku. Spółka oprócz serwisów dedykowanych polskim klientom, takich jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl posiada również ponad 20 sklepów zagranicznych.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus