Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zapisy na akcje The Dust 22-29 sierpnia, debiut na NewConnect - w IV kwartale

Udostępnij

The Dust chce wyemitować ramach publicznej oferty akcji 220 tys. akcji, z czego 145 tys. będą stanowiły akcje nowej emisji serii C, a kolejne 75 tys. będą stanowiły istniejące akcje serii B, podała spółka. Zapisy na akcje w ramach transzy dla inwestorów indywidualnych będą trwały od 22 do 29 sierpnia.

Cena maksymalna, po której będą składane zapisy w transzy inwestorów indywidualnych, zostanie podana 22 sierpnia, w dniu rozpoczęcia zapisów na akcje. Inwestorzy indywidualni będą mogli składać zapisy do 29 sierpnia. 30 sierpnia spółka opublikuje cenę emisyjną akcji. Zapisy w transzy dużych inwestorów będą przyjmowane 31 sierpnia i 1 września. Do 8 września planowany jest przydział oferowanych akcji, które w IV kw. mają zadebiutować na rynku NewConnect, czytamy w komunikacie.

"Oferta publiczna akcji oraz debiut na rynku NewConnect jest bardzo istotnym etapem w rozwoju naszej firmy. Celem emisji jest pozyskanie środków na rozwój spółki, w tym na przyśpieszenie realizacji strategii, która zakłada m.in. dynamiczny rozwój segmentu gier własnych w modelu F2P. Gry mobilne to najszybciej rozwijający się segment rynku gier, a według prognoz Newzoo jego wartość wzrośnie do 65 mld USD w 2020 r., czyli 68% więcej niż w 2016 r. Dzięki ofercie będziemy mogli w pełni wykorzystać zbudowany już potencjał i doświadczenie The Dust" - powiedział prezes Jakub Wolff, cytowany w materiale. 

Zapisów będzie można dokonać za pośrednictwem Polskiego Domu Maklerskiego, Millennium Domu Maklerskiego oraz Domu Maklerskiego Capital Partners.

W 2016 r. przychody z tytułu produkcji własnych stanowiły zaledwie 10% wszystkich przychodów. Plany spółki zakładają ich systematyczny wzrost do 72% w 2019 r., przy jednoczesnym utrzymaniu i rozwoju działalności na zlecenie, podano również.

"Spółka w memorandum informacyjnym opublikowała również wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży w I półroczu 2017 roku wyniosły 625 tys. zł, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu z przychodami w całym 2016 roku. Zysk netto w I półroczu 2017 r. wynosił 399 tys. zł i był ponad 5-krotnie wyższy niż w całym 2016 r., kiedy wyniósł 73 tys. zł" - podsumowano.

The Dust S.A. to deweloper gier mobilnych na platformy Android, iOS i Windows. Spółka produkuje gry w dwóch modelach: produkcje na zlecenie oraz gry własne dystrybuowane w modelu F2P (freetoplay). The Dust specjalizuje się w produkcji gier reklamowych (tzw. advergaming) na zlecenie klientów korporacyjnych.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus