Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Jujubee pozyskuje środki z emisji akcji na rozwój, dywersyfikuje akcjonariat

Udostępnij

JJB (JUJUBEE) pozyskało z emisji akcji 550 tys. zł, które pomogą zwiększyć skalę biznesu, podała spółka. Jednocześnie w akcjonariacie spółki pojawiły się dwa nowe fundusze. Jeszcze w tym roku Jujubee zamierza rozpocząć prace nad drugim po "Kursk" dużym projektem o roboczej nazwie „Konklawe". 

"Cała operacja miała dwa istotne cele: stabilizację i rozwój biznesu oraz pozyskanie do spółki instytucjonalnych inwestorów finansowych traktujących inwestycję w kategoriach średnioterminowych i niewykluczających zwiększenia swojego zaangażowania w przyszłości. Oba te cele udało się zrealizować" - powiedział prezes Michał Stępień, cytowany w komunikacie.

Spółka w ramach kapitału docelowego wyemitowała 50 tys. nowych akcji serii E. Natomiast odpowiednią pulę już notowanych akcji przeznaczonych do sprzedaży instytucjom wyasygnowało 7 dotychczasowych dużych (lub głównych) akcjonariuszy. Te same osoby objęły 50 tys. akcji nowej emisji (dokonując w ten sposób dokapitalizowania). We wszystkich transakcjach kupna i sprzedaży cena akcji była stała i wynosiła 11 zł za sztukę. 

"Konstrukcja transakcji była tak zaplanowana, żeby maksymalnie uprościć sam proces, zapewnić komfort inwestorom instytucjonalnym, dofinansować spółkę oraz nie rozwadniać w znaczący sposób naszych udziałów. Dlatego konieczna była sprzedaż części 'starych' papierów i dlatego nabyliśmy nowe akcje wyemitowane przez Jujubee" - dodał prezes.

Pozyskane środki pozwolą spółce zrealizować kilka strategicznych celów, m.in. zabezpieczą część wkładu własnego wymaganego do obsłużenia programu sektorowego GameINN (spółka aplikuje o ok. 3,6 mln zł). Kluczowa dla spółki jest również stabilizacja i poszerzenie zasobów ludzkich.

"Zacieśnienie współpracy z Astragon, sukces i plany kontynuacji Realpolitiks, realizacja projektów związanych z GameINN stwarzają istotne potrzeby rekrutacyjne. Dodatkowo spółka rozpoczęła prace nad następcą 'Kurska' o roboczej nazwie 'Konklawe'. Bardzo ważne jest dla nas, by zasoby ludzkie, które zwalniają się w związku z zaawansowaniem prac nad 'Kurskiem' - np. graficy - którzy kończą swoją pracę nad zawartością do gry i nie będą już potrzebni w tym projekcie – zostały zaangażowane w nowe zadania " - wyliczył Stępień.

Dodał, że firma nie chce rezygnować ze świetnych fachowców, którzy się mocno u nas rozwinęli, szczególnie teraz, kiedy walka o pracownika na rynku jest tak ostra. Spółka chce płynnie przejść z jednego projektu w drugi i sukcesywnie przesuwać zasoby z "Kurska" do nowego projektu.

"Kursk" będzie m.in. prezentowany przez Jujubee na zbliżających się w sierpniu targach Gamescom. 

Jujubee S.A. to studio deweloperskie zajmujące się tworzeniem gier wideo. Spółka została założona w 2012 roku w Katowicach przez byłych pracowników studiów CD Projekt RED (Wiedźmin 2), Traveller's Tales (LEGO Indiana Jones, LEGO Batman) oraz Infinite Dreams (Let's Create! Pottery, Jelly Defense) - Arkadiusza Ducha, Michała Stępnia i Igora Zielińskiego. Spółka jest notowana na NewConnect od sierpnia 2015 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus