Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Comarch utworzył spółkę w Japonii, chce zwiększać przychody na rynkach Azji

Udostępnij

CMR (COMARCH) podjął strategiczną decyzję o wzmocnieniu swojej obecności na rynkach azjatyckich i otworzył spółkę w japońskim Tokio, podała spółka. Oczekuje poprawy przychodów r/r z rynku azjatyckiego wobec ponad 47 mln zł uzyskanych w 2016 roku.

"To kolejny kraj z Dalekiego Wschodu, po Malezji i Szanghaju, w którym Comarch uruchomił biuro. Ponadto w Kuala Lumpur, Singapurze i Szanghaju zlokalizowane są azjatyckie centra danych Comarch. Aktywność promocyjna i sprzedażowa japońskiej spółki Comarch będzie koncentrować się na rozwiązaniach skierowanych do sektora telekomunikacji, finansów oraz usług" - czytamy w komunikacie.

Administracyjnie Comarch jest obecny na Dalekim Wschodzie od 2009 roku, kiedy została zarejestrowana spółka w Chinach. W 2015 roku ruszyło biuro w Malezji. Działalność biznesowa rozwijana jest wśród klientów z branży bankowej, rynku nieruchomości oraz turystyki. Wśród azjatyckich firm korzystających z innowacyjnych rozwiązań Comarch są malezyjski Air Asia, CEBU Pacific (Filipiny), Vingroup (Wietnam) i TMB Bank (Tajlandia). Comarch obsługuje również firmy, prowadzące działalność w Japonii. Przychody Comarch z rynku azjatyckiego w 2016 roku wyniosły ponad 47 mln zł, podano również.

"Japonia to wciąż jeden z najbogatszych i najbardziej innowacyjnych krajów na świecie. Gospodarka w znacznym stopniu rozwija się w oparciu o rozwiązania informatyczne, które są obecne niemal w każdej branży. Dlatego firmy IT dynamicznie rozbudowują jednostki badawcze, zwiększają budżety na inwestycje w badania i rozwój oraz prześcigają się w liczbie zarejestrowanych patentów. Za sprawą tej dynamiki Japonia jest bardzo konkurencyjnym rynkiem. Ale Comarch udowadnia, że potrafi rywalizować z największymi graczami z branży IT. Obecnie realizujemy projekty i wdrożenia w ponad 60 krajach na całym świecie i blisko 60% globalnych przychodów Comarch pochodzi z rynków zagranicznych. Z rynku azjatyckiego w 2016 roku wyniosły ponad 47 mln zł, a w pierwszym półroczu 2017 przekroczyły 19 mln złotych. Ten rok 2017 planujemy zamknąć z lepszym wynikiem niż poprzedni" - powiedział dyrektor zarządzający Comarch w Japonii Paweł Kłęczek, cytowany w komunikacie.

Zespół Comarch w Japonii będzie składał się z konsultantów i handlowców specjalizujących się w systemach informatycznych dla dostawców usług telekomunikacyjnych, rozwiązaniach lojalnościowych i produktach wspomagających zarządzanie relacjami z klientami (CRM), a także usługach outsourcingowych, infrastrukturze IT i usługach Data Center. Ponadto, Comarch będzie skupiał się na rozwoju i sprzedaży systemów informatycznych dla instytucji finansowych oraz ubezpieczeniowych, podsumowano w informacji.

Comarch S.A. specjalizuje się w projektowaniu, wdrażaniu oraz integracji zaawansowanych systemów informatycznych, narzędzi programistycznych, narzędzi i infrastruktur sieciowych. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 1,11 mld zł w 2016 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus