RON (RONSON) sprzedał 180 lokali w II kw. 2017 r., czyli o 15% więcej niż w analogicznym okresie 2016 r., poinformował prezes Tomasz Łapiński. W całym pierwszym półroczu br. sprzedaż sięgnęła 439 lokali, co oznacza wzrost o 21% r/r.
"W drugim kwartale sprzedaliśmy netto 180 lokali, co jest lepszym rezultatem niż w analogicznym okresie przed rokiem, choć już nie tak dobrym jak w I kwartale tego roku, kiedy znaleźliśmy nabywców na 259 lokali. Wynika to przede wszystkim z faktu, że drugi kwartał rozpoczynaliśmy z mocno wyprzedaną ofertą. W ostatnich tygodniach istotnie ją rozbudowaliśmy, wprowadzając do sprzedaży IV etap naszej bestsellerowej inwestycji City Link na Woli w Warszawie oraz uruchamiając przedsprzedaż projektu Miasto Marina we Wrocławiu, w topowej lokalizacji tuż nad samą Odrą. Łącznie w ramach tych projektów realizujemy 519 lokali" – powiedział prezes Tomasz Łapiński, cytowany w komunikacie.
Spółka przekazała klientom klucze do 76 lokali w II kw. br. wobec 171 rok wcześniej. Mniejsza liczba przekazanych lokali wynika z harmonogramu realizowanych inwestycji – w pierwszym półroczu br. nie zakończyła się budowa żadnego z projektów. Narastająco, w pierwszych sześciu miesiącach tego roku Ronson Development przekazał klientom 375 lokali w porównaniu z 276 w I półroczu 2016 r. Wzrost ten wynika z liczby 299 lokali przekazanych klientom w I kw. 2017 r. w ramach inwestycji zakończonych jeszcze w ubiegłym roku, podano również.
"Zgodnie z naszymi zapowiedziami i harmonogramem realizowanych inwestycji, w pierwszym półroczu nie sfinalizowaliśmy żadnej budowy, przez co w II kwartale przekazaliśmy klientom mniej lokali niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Narastająco od początku roku liczba lokali przekazanych klientom wyniosła 375, czyli o 36% więcej niż przed rokiem, co zawdzięczamy przede wszystkim rekordowej liczbie lokali przekazanych w I kwartale tego roku. Chodzi o lokale w inwestycjach, które zostały ukończone jeszcze w ubiegłym roku. W efekcie, pod względem rozpoznanych przychodów i wyników finansowych, po bardzo dobrym pierwszym kwartale należy spodziewać się słabszego drugiego kwartału" – dodał Łapiński.
W całym pierwszym półroczu 2017 r. Ronson Development sprzedał 439 lokali, czyli o 21% więcej niż w pierwszych sześciu miesiącach 2016 r. Największą popularnością cieszyły się warszawskie inwestycje spółki: City Link (łącznie 123 lokali sprzedanych w ramach czterech etapów), Espresso (74 lokale) oraz Miasto Moje (53 mieszkania), a także szczecińska Panoramika (58 lokali sprzedanych od początku roku) oraz wrocławska Vitalia (46 mieszkań). Ronson sprzedał też ostatnie mieszkania w poznańskiej Kamienicy Jeżyce. Na koniec czerwca br. w ofercie sprzedaży spółki znajdowało się ponad 1000 lokali, czyli o ponad 50% więcej niż na koniec I kwartału br. (671 lokali), podano także.
"W drugim półroczu planujemy natomiast ukończenie pięciu projektów, w tym pierwszego etapu City Link, w którym sprzedaliśmy już blisko 300 lokali, co powinno nam umożliwić przekazanie klientom w całym 2017 roku blisko 1000 lokali wobec niespełna 800 w roku ubiegłym" – podsumował prezes.
Ronson to spółka deweloperska notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r. W 2016 roku sprzedała 821 mieszkań.