Sprzedaż spółek zależnych ARH (ARCHICOM) realizujących inwestycje deweloperskie w II kwartale 2017 roku osiągnęła poziom 235 lokali, poinformowała spółka. Liczba sprzedanych lokali wzrosła o 5,4% w skali roku.
"W całym półroczu 2017 roku Grupa Archicom sprzedała 601 lokali, co w porównaniu do wyniku w analogicznym okresie 2016 roku oznacza 37,2 % wzrost" - czytamy w komunikacie.
W II kwartale 2017 r. zostały zawarte 173 notarialne umowy przenoszące własność lokali, a w całym okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2017 r. zawarto łącznie 341 takich umów (wzrost w stosunku do I półrocza 2016 r. o 191,4%), podano także.
"Osiągnęliśmy już połowę wyznaczonego na ten rok celu sprzedażowego, który wynosi 1 200 mieszkań, pobijając tym samym wynik analogicznego okresu w 2016 roku o 37%. W drugim półroczu zamierzamy, zgodnie z zapowiedziami, sprzedać kolejne 600 mieszkań, dlatego już niebawem wprowadzimy do oferty nowe inwestycje. Do sprzedaży trafią m.in. pierwsze mieszkania zlokalizowane na terenach dawnego Browaru Piastowskiego oraz apartamenty o podwyższonym standardzie przy ul. Przyjaźni na Krzykach" - powiedziała prezes Dorota Jarodzka-Śródka, cytowana w komunikacie.
Oferta mieszkaniowa Archicom to aktualnie ponad 1 500 mieszkań dostępnych w dziesięciu projektach mieszkaniowych we wszystkich dzielnicach Wrocławia, podano także.
"Celem zarządu na 2017 r. jest uzupełnienie oferty o ok. 1 500 mieszkań. W ostatnich trzech miesiącach do sprzedaży wprowadzono łącznie ponad 500 mieszkań w kolejnych etapach inwestycji Księżno, Olimpia Port, Słoneczne Stabłowice oraz Na Ustroniu" - czytamy w komunikacie.
Bank gruntów pozwala łącznie na realizację ponad 3 500 mieszkań, dodano.
Grupa Archicom realizuje zarówno duże osiedla, jak również bardziej kameralne budynki, obiekty postindustrialne czy inwestycje z sektora premium. Archicom sprzedał 942 mieszkania w 2016 r., co oznacza wzrost o 54% r/r. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.