CI Games zrezygnuje z z produkcji gier klasy AAA i skoncentruje się na mniejszych pod względem skali projektach, które ma cechować wysoka jakość i zrównoważone budżety produkcyjne oraz marketingowe, dostosowane do rzeczywistego potencjału sprzedażowego danego projektu, wynika z przyjętej strategii rozwoju CI Games na lata 2017-2019.
"Biorąc pod uwagę, że Grupa CI Games dysponuje silnym zespołem deweloperskim, prawami autorskimi i zasobami wypracowanymi przy poprzednich projektach, zarząd zamierza oprzeć plan rozwoju grupy kapitałowej CI Games na lata 2017-2019 na następujących założeniach:
* rezygnacja z produkcji gier klasy AAA i koncentracja na mniejszych pod względem skali projektach, które ma cechować wysoka jakość i zrównoważone budżety produkcyjne oraz marketingowe, dostosowane do rzeczywistego potencjału sprzedażowego danego projektu;
* doprowadzenie do sytuacji, w której grupa kapitałowa będzie mogła równocześnie realizować kilka tego rodzaju projektów. Docelowo, począwszy od 2018 r., Grupa CI Games powinna być w stanie przygotować przynajmniej jedną premierę w roku;
* maksymalizacja sprzedaży w cyfrowym kanale sprzedaży, przy jednoczesnym utrzymaniu obecności w tradycyjnym (pudełkowym) modelu dystrybucji;
* utrzymywanie wysokiej dyscypliny kosztowej i ciągła poprawa efektywności procesu produkcji gier, w tym tworzenie gier zarówno wewnętrznym zespołem, jak i przy współpracy z zewnętrznymi podwykonawcami.
* wzmocnienie obecności na wybranych rynkach geograficznych, m.in. w Chinach" - czytamy w komunikacie.
Zdaniem spółki, prognozowane wzrosty wartości rynku gier wideo świadczą o tym, że jest on ciągle w trendzie wzrostowym; udział kanału cyfrowego w ogólnej sprzedaży gier rośnie niezależnie od platformy sprzętowej, jednak wartość rynku dystrybucji tradycyjnej nadal jest na bardzo wysokim poziomie;
"Rynek gier AAA zostaje zdominowany przez coraz droższe produkcje z bardzo wysokimi wydatkami na marketing, produkcje plasujące się w niższym segmencie pod względem wysokości środków zaangażowanych w ich produkcję, odznaczające się wysoką jakością, mają wysoki potencjał sprzedażowy, jeśli posiadają odpowiednią jakość i wpisują się w rynkowe trendy" - czytamy również.
CI Games do 2019 r. ma skoncentrować się na przygotowaniu shootera taktycznego, w którym wykorzystane zostaną szeroko pojęte rozwiązania techniczne oraz doświadczenia zespołu zdobyte w realizacji gry "Sniper Ghost Warrior 3" oraz drugiej część gry "Lords of the Fallen", która będzie kontynuacją dobrze przyjętej przez graczy i krytyków gry z 2014 r, podano także.
"Zarząd jednocześnie zapowiada wydanie gry snajperskiej na platformy mobilne w III kwartale 2017 r., a na podstawie wyniku sprzedaży tej gry podejmie decyzje co do dalszej strategii w zakresie gier mobilnych" - podsumowano w komunikacie.
CI Games to producent i dystrybutor gier komputerowych, notowany na GPW od 2007 r. (początkowo jako City Interactive).