Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Strategia Wilbo zakłada wzrost sprzedaży i dodatkowe źródło finansowania

Udostępnij

Zarząd WLB (WILBO) przyjął do realizacji zaktualizowaną strategię rozwoju na lata 2017-2018, podała spółka. Wilbo chce m.in. pozyskać dodatkowe źródła finansowania działalności operacyjnej i zwiększyć sprzedaż na rynkach zagranicznych

"Podstawowymi kierunkami Wilbo na lata 2017-2018 są:
- pozyskanie dodatkowego źródła finansowania działalności operacyjnej,
- optymalizację posiadanych aktywów biznesowych,
- wzmocnienie rozwoju podstawowej grupy asortymentowej sprzedaży, tj. konserw rybnych,
- zwiększenie wolumenów sprzedaży na rynkach zagranicznych i wzmocnienie pozycji na rynkach zagranicznych" - czytamy w komunikacie. 

Wilbo realizować będzie tylko sprzedaż produktów opierających się na marce Neptun. Produkty z nowej oferty kierowane będą do konsumentów bardziej wymagających, ceniących sobie przede wszystkim wysoką jakość i innowacyjność produktów, podano także.

"Ekspansja zagraniczna ma natomiast dotyczyć przede wszystkim rynków Europy, Stanów Zjednoczonych, choć spółka nie wyklucza rozwoju w wybranych krajach Ameryki Południowej i Środkowej" - czytamy dalej.

Według spółki, realizacja poszczególnych etapów strategii będzie wymagała poniesienia określonych nakładów finansowych. "W związku z trudnościami w pozyskaniu finansowania zewnętrznego na satysfakcjonujących warunkach, spółka zdecydowała się na optymalizację sposobu wykorzystania swoich aktywów" - czytamy również.

Spółka podała także, że będzie tymczasowo wynajmowało powierzchnie biurowe oraz chłodnie. Docelowo po znalezieniu odpowiedniej lokalizacji planowane jest wybudowanie chłodni o pow. ok. 1 tys. m kw. oraz zaadaptowanie pomieszczeń na biura. 

"Zgodnie z przyjętą strategią jej podstawowymi celami na lata 2017-2018 są: 
- pozyskanie dodatkowego źródła finansowania działalności operacyjnej w tym zasilenie kapitału obrotowego, 
- poprawa i rentowności biznesu poprzez optymalizację posiadanych aktywów biznesowych, 
- zwiększenie wolumenów sprzedaży, 
- geograficzna dywersyfikacja portfela - wzmocnienie pozycji na rynkach zagranicznych" - podała spółka.

W ramach realizacji strategii spółka planuje zwiększenie wolumenów sprzedaży, co pozwoli na umocnienie pozycji rynkowej i zapewnieni stały, stabilny rozwój firmy poprzez efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów oraz mocy produkcyjnych w Zakładzie Produkcji Konserw Rybnych Neptun, które aktualnie z uwagi na brak wystarczających środków finansowych nie są w pełni wykorzystywane, wyjaśnia spółka. 

"Spółka przewiduje również zreformowanie metodologii biznesowej poprzez wprowadzenie szeroko rozumianego outsourcingu w procesy produkcji, w oparciu o technologie i know how, stanowiące własność Wilbo" - czytamy dalej.

Działalność Wilbo obejmuje produkcję i sprzedaż konserw rybnych, owoców morza i ryb mrożonych. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 1998 roku.