Grupa Baltona zanotowała w marcu br. wzrost przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w segmentach travel retail i food & beverage - w sklepach wolnocłowych spadły o 4% r/r, a w punktach gastronomicznych wzrosły o 18% r/r, podała spółka.
"Zarząd Przedsiębiorstwa Handlu Zagranicznego Baltona informuje, że:
- skonsolidowane przychody grupy kapitałowej w marcu 2016 r. wyniosły 26 716 tys. zł i były niższe od wyników osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku o 20%;
- skonsolidowane przychody grupy kapitałowej za okres styczeń - marzec 2016 wyniosły 74 062 tys. zł i były niższe od wyników osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku o 18%" - czytamy w komunikacie.
Głównym przedmiotem działalności grupy kapitałowej BAL (BALTONA) jest sprzedaż towarów w sklepach wolnocłowych oraz ogólnodostępnych. Dodatkowo Grupa zajmuje się zaopatrywaniem statków zawijających do polskich portów oraz wykonuje usługi marketingowe dla swoich dostawców. Grupa jest liderem rynku Duty Free w Polsce działając na 7 z 13 portów lotniczych oraz posiadając w nim około 40% udział.