Grupa Empik Media&Fashion (EMF) odnotowała 66 mln zł skorygowanej EBITDA z działalności kontynuowanej w IV kw. 2015 r. wobec 62 mln zł rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 40,64 mln zł wobec 49,73 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 480,49 mln zł w IV kw. 2015 r. wobec 461,64 mln zł rok wcześniej.
W całym 2015 r. spółka miała 87 mln zł skorygowanej EBITDA z działalności kontynuowanej w porównaniu z 96 mln zł rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 323,35 mln zł w porównaniu z 1 232,16 mln zł rok wcześniej.
W IV kwartale oraz narastająco za 12 m-cy 2015 r. sklepy Empik odnotowały wzrost sprzedaży LFL odpowiednio o 3% r/r oraz 2,1% r/r, co w połączeniu z rozwojem sieci sprzedaży przyczyniło się do wzrostu przychodów ze sprzedaży odpowiednio o 7% r/r do 367 mln zł oraz o 6% r/r do 999 mln zł, podano także w raporcie.
Skorygowana EBITDA sklepów Empik wzrosła odpowiednio o 32% r/r (do 59 mln zł) oraz o 4% r/r (do 72 mln zł) w IV kwartale oraz w okresie 12 m-cy 2015 r.
Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion jako spółka holdingowa.