Stokrotka - spółka zależna EMP (EMPERIA) - podtrzymała plan otwarcia 90 sklepów na 2017 roku, poinformowała spółka.
"Chcielibyśmy otworzyć 15 supermarketów w 2017 r. Kumulacja otwarć nastąpi w II poł. roku. Nasz plan ogółem otwarć powinien być zrealizowany, a plany na 2018 rok mamy ambitniejsze. Widzimy wielki potencjał w marketach i supermarketach" - powiedział prezes Dariusz Kalinowski podczas konferencji prasowej.
Przychody ze sprzedaży towarów w I kw. 2017 r. wyniosły 590,6 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2016 roku o 2,7%, podano w prezentacji.
Sprzedaż towarów w ujęciu LFL w sklepach własnych Stokrotki spadła o 2,8% w I kw. 2017 z powodu krótszego w tym roku lutego wobec wzrostu o 2,4% r/r w ujęciu LFL w IV kw. ub.r.
W I kw. 2017 roku otworzono 11 sklepów: 1 supermarket, 7 marketów oraz 4 sklepy franczyzowe. Całkowita powierzchnia sklepów otworzonych w I kw. br. wynosi 4 243 m2. Natomiast łączna powierzchnia handlowa na koniec marca 2017 roku wyniosła 176,5 tys. m2. Łączna liczba sklepów Stokrotka na koniec I kw. 2017 roku wyniosła 380 (3 sklepy zamknięto w I kw. br.).
Spółka zapowiedziała, że wkrótce pojawi się rozbudowane centrum dystrybucyjne w Lublinie. "Planujemy też stworzenie centrum dystrybucyjnego na południu Polski" - zapowiedział prezes.
Emperia Holding jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2002 r. Grupa handlowa Emperia prowadzi działalność detaliczną, deweloperską i informatyczną