Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wojas planuje powiększenie sieci sklepów do 183 do końca tego roku

Udostępnij

WOJ (WOJAS) planuje mieć 183 sklepy własne na koniec 2017 r. wobec 181 na koniec ub.r., podała spółka w raporcie rocznym. Jednocześnie zakłada na ten rok wzrost sprzedaży internetowej o min. 30% r/r.

"W 2017 planuje się otworzyć 5 własnych sklepów (2 w kraju, 2 w Rumunii i 1 w Czechach) przy 3 zamknięciach w kraju. Do końca 2017 r. emitent zakłada, iż będzie miał łącznie 183 własne sklepy, z czego w Polsce 162 sklepy, na Słowacji 8 sklepów, w Czechach 7 sklepów, na Białorusi 3 sklepy oraz w Rumunii 3 sklepy" - czytamy w raporcie.

Na koniec ub.r. Wojas posiadał samodzielnie i poprzez jednostki zależne 181 własnych sklepów, z tego 163 w kraju, 8 na Słowacji, 6 w Czechach, 3 na Białorusi oraz 1 w Rumunii. Dodatkowo poprzez umowę franczyzową ma sklep w Rosji w Kaliningradzie oraz na Węgrzech w Budapeszcie.

"Ponadto [w 2016 r.] prowadziliśmy zwiększone nakłady na rozwój sprzedaży w internecie. W roku 2016 odnotowaliśmy kolejne wzrosty w stosunku do roku 2015, w 2017 chcemy dalej uzyskać dynamikę minimum 30% w stosunku do 2016 roku. W tym roku chcemy także prowadzić zwiększoną akcję promocyjną na innych rynkach. Planujemy także zwiększyć sprzedaż w tym kanale poprzez znane zagraniczne sklepy internetowe oraz platformy typu marketplace" - czytamy także w raporcie.

Własny kanał sprzedaży internetowej Wojasa (e-sklep krajowy), realizowany poprzez platformę wojas.pl zanotował 21,5-proc. dynamikę wzrostu r/r, a wielkość tej sprzedaży w 2016 r. wyniosła 15,5 mln zł (udział sklepu internetowego w krajowej sprzedaży detalicznej wyniósł 8,6%).

"Wierzymy, że docelowo jesteśmy w stanie generować [poprzez e-commerce] ok. 30% obrotów w stosunku do całości obrotów z kanału detalicznego. Jest to też w naszej ocenie najprostszy sposób, aby szybko zaistnieć na rynkach zagranicznych, zwłaszcza Europy Zachodniej czy USA" - wskazano.

Ponadto spółka podała, że planowane nakłady na środki trwałe, wartości niematerialne oraz inwestycje długoterminowe na 2017 r. wynoszą 5 mln zł.

"Nakłady w planowanej kwocie 1 090 tys. zł będą dotyczyć nadbudowy budynku biurowego oraz remontów i ulepszeń w innych budynkach spółki. Nakłady w planowanej kwocie 400 tys. zł dotyczyć będą modernizacji i adaptacji budynku (hala 45) w Nowym Targu przeznaczonego na magazyny Spółki. Nakłady w kwocie 410 tys. zł dotyczyć będą zakupu dodatkowych licencji na programy komputerowe. Nakłady na sprzęt komputerowy, drukarki i urządzenia elektroniczne szacuje się na 200 tys. zł. Nakłady na nowe sklepy i modernizację istniejących szacuje się w kwocie 2,5 mln zł (wystrój wnętrza i meble). Pozostałe nakłady inwestycyjne w kwocie 400 tys. zł dotyczyć będą: środków transportu, maszyn i wyposażenia produkcyjnego, zakupu sprzętu biurowego oraz rezerwa inwestycyjna. Nakłady inwestycyjne będą finansowane ze środków własnych" - czytamy.

Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na warszawskiej giełdzie od 2008 r. W 2016 r. spółka odnotowała 229 mln zł skonsolidowanych przychodów.