WOJ (WOJAS) planuje mieć 183 sklepy własne na koniec 2017 r. wobec 181 na koniec ub.r., podała spółka w raporcie rocznym. Jednocześnie zakłada na ten rok wzrost sprzedaży internetowej o min. 30% r/r.
"W 2017 planuje się otworzyć 5 własnych sklepów (2 w kraju, 2 w Rumunii i 1 w Czechach) przy 3 zamknięciach w kraju. Do końca 2017 r. emitent zakłada, iż będzie miał łącznie 183 własne sklepy, z czego w Polsce 162 sklepy, na Słowacji 8 sklepów, w Czechach 7 sklepów, na Białorusi 3 sklepy oraz w Rumunii 3 sklepy" - czytamy w raporcie.
Na koniec ub.r. Wojas posiadał samodzielnie i poprzez jednostki zależne 181 własnych sklepów, z tego 163 w kraju, 8 na Słowacji, 6 w Czechach, 3 na Białorusi oraz 1 w Rumunii. Dodatkowo poprzez umowę franczyzową ma sklep w Rosji w Kaliningradzie oraz na Węgrzech w Budapeszcie.
"Ponadto [w 2016 r.] prowadziliśmy zwiększone nakłady na rozwój sprzedaży w internecie. W roku 2016 odnotowaliśmy kolejne wzrosty w stosunku do roku 2015, w 2017 chcemy dalej uzyskać dynamikę minimum 30% w stosunku do 2016 roku. W tym roku chcemy także prowadzić zwiększoną akcję promocyjną na innych rynkach. Planujemy także zwiększyć sprzedaż w tym kanale poprzez znane zagraniczne sklepy internetowe oraz platformy typu marketplace" - czytamy także w raporcie.
Własny kanał sprzedaży internetowej Wojasa (e-sklep krajowy), realizowany poprzez platformę wojas.pl zanotował 21,5-proc. dynamikę wzrostu r/r, a wielkość tej sprzedaży w 2016 r. wyniosła 15,5 mln zł (udział sklepu internetowego w krajowej sprzedaży detalicznej wyniósł 8,6%).
"Wierzymy, że docelowo jesteśmy w stanie generować [poprzez e-commerce] ok. 30% obrotów w stosunku do całości obrotów z kanału detalicznego. Jest to też w naszej ocenie najprostszy sposób, aby szybko zaistnieć na rynkach zagranicznych, zwłaszcza Europy Zachodniej czy USA" - wskazano.
Ponadto spółka podała, że planowane nakłady na środki trwałe, wartości niematerialne oraz inwestycje długoterminowe na 2017 r. wynoszą 5 mln zł.
"Nakłady w planowanej kwocie 1 090 tys. zł będą dotyczyć nadbudowy budynku biurowego oraz remontów i ulepszeń w innych budynkach spółki. Nakłady w planowanej kwocie 400 tys. zł dotyczyć będą modernizacji i adaptacji budynku (hala 45) w Nowym Targu przeznaczonego na magazyny Spółki. Nakłady w kwocie 410 tys. zł dotyczyć będą zakupu dodatkowych licencji na programy komputerowe. Nakłady na sprzęt komputerowy, drukarki i urządzenia elektroniczne szacuje się na 200 tys. zł. Nakłady na nowe sklepy i modernizację istniejących szacuje się w kwocie 2,5 mln zł (wystrój wnętrza i meble). Pozostałe nakłady inwestycyjne w kwocie 400 tys. zł dotyczyć będą: środków transportu, maszyn i wyposażenia produkcyjnego, zakupu sprzętu biurowego oraz rezerwa inwestycyjna. Nakłady inwestycyjne będą finansowane ze środków własnych" - czytamy.
Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na warszawskiej giełdzie od 2008 r. W 2016 r. spółka odnotowała 229 mln zł skonsolidowanych przychodów.