EAH (ESOTIQ) odnotował 0,18 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2016 r. wobec 1,98 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 0,96 mln zł wobec 2,12 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 40,13 mln zł w IV kw. 2016 r. wobec 33,22 mln zł rok wcześniej.
W całym 2016 r. spółka miała 4,04 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 2,13 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 141,12 mln zł w porównaniu z 120,57 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2016 r. wyniósł 4,09 mln zł wobec 3,63 mln zł zysku rok wcześniej.
Esotiq & Henderson podkreśla, że IV kwartał 2016 dla był spółki najlepszy w całym roku. Zarząd zwrócił uwagę, że widać już efekty pracy nad rentownością i optymalizacją sieci handlowej. Główny cel grupy na ten rok to dalszy wzrost sprzedaży w przeliczeniu na metr kwadratowy.
"Głównym naszym celem w ubiegłym roku była większa efektywność sprzedaży. Poprawa rentowności grupy i spółki-matki była już widoczna w IV kwartale 2016. Nie stawiamy już na ilość, ale na jakość lokalizacji, dlatego powierzchnia handlowa w Polsce rosła wolniej niż dotychczas" skomentował prezes Adam Skrzypek, cytowany w komunikacie.
Dynamika sprzedaży w sklepach porównywalnych w IV kwartale 2016 (LFL) wyniosła 8,4%, a wartość średniego paragonu wzrosła o 21%. W ostatnich trzech miesiącach 2016 r. grupa wypracowała marżę brutto na sprzedaży na poziomie 62,3% wobec 54,7% rok wcześniej. Sprzedaż na 1 m2 grupy w samym IV kwartale wzrosła o 11,5%. W sieci Esotiq wynosiła na koniec roku 752 zł (+8,2%), a w Femestage 676 zł (+62,7%).
"Wzrost marży oraz wzrost sprzedaży na metr kwadratowy został osiągnięty dzięki wyższym cenom detalicznym, niższym cenom zakupu towarów i skutecznym działaniom marketingowym. Stale poszerzamy asortyment. Do oferty Esotiq wprowadzaliśmy nowe linie kosmetyków i perfum sygnowanych przez Joannę Krupę. Nie skupiamy się wyłącznie na bieliźnie, rozszerzamy ofertę o stroje sportowe oraz wygodną odzież domową (homewear). Z kolei w sieci Femestage coraz większym powodzeniem cieszą się akcesoria, torebki i obuwie" - dodał Skrzypek.
Sieć handlowa grupy w czterech krajach ogółem powiększyła się do 304 salonów. Najszybciej rozwijała się na Wschodzie - na Ukrainie i Białorusi w ubiegłym roku otwarto po 11 salonów marek Esotiq i Femestage. Na koniec roku w Polsce grupa miała 262 sklepy marki Esotiq i 17 salonów Femestage. Powierzchnia handlowa grupy wzrosła ogółem o 14%, do 20,1 tys. m2.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.