LPP odnotowało 174,78 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2016 r. wobec 351,32 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
We wcześniejszym raporcie kwartalnym spółka podała, że jej skonsolidowany zysk netto za cały 2016 r. wyniósł 175,94 mln zł.
Zysk operacyjny wyniósł 226,42 mln zł wobec 502,69 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6 019,05 mln zł w 2016 r. wobec 5 130,35 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2016 r. wyniósł 280,07 mln zł wobec 344,35 mln zł zysku rok wcześniej.
"Stawiamy sobie ambitne cele na 2017 rok. Obejmują one poprawę marż handlowych, dalszy dynamiczny rozwój e-commerce jak również 12% r/r wzrost powierzchni handlowej. Na koniec 2017 roku sklepy Reserved powinny być obecne w 22 krajach poprzez otwarcie czterech nowych rynków – Serbii, Białorusi, Kazachstanu oraz Wielkiej Brytanii - we wrześniu 2017 roku flagowy sklep Reserved zostanie otwarty przy najbardziej prestiżowej ulicy w Europie, na Oxford Street" - napisał prezes Marek Piechocki w liście do akcjonariuszy.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6 mld zł w 2016 r.