Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Dino Polska nie planuje rekomendować wypłaty dywidendy za 2016 r.

Udostępnij

Zarząd Dino Polska nie zamierza rekomendować akcjonariuszom wypłaty dywidendy za rok 2016, podała spółka,

"Biorąc pod uwagę strategię dotyczącą realizacji planu szybkiego organicznego wzrostu liczby sklepów Grupy Dino, na datę prospektu zarząd nie planuje rekomendować walnemu zgromadzeniu wypłaty dywidendy za rok 2016. Na datę prospektu zarząd nie podjął decyzji dotyczącej rekomendowania walnemu zgromadzeniu wypłaty dywidendy oraz jej potencjalnej wysokości na kolejne lata. Decyzje w tym zakresie będą podejmowane w odpowiednim czasie po zakończeniu każdego roku obrotowego" - czytamy w prospekcie emisyjnym.

Polityka w zakresie wypłaty dywidendy w przyszłości będzie jednak w miarę potrzeby podlegać przeglądowi przez zarząd w zależności od okoliczności, a decyzje w tej sprawie będą podejmowane z uwzględnieniem szeregu różnych czynników dotyczących spółki, w tym perspektyw dla dalszej działalności, przyszłych zysków, zapotrzebowania na środki pieniężne, sytuacji finansowej, wskaźników zadłużenia, planów ekspansji oraz wymogów prawa w tym zakresie, podano także.

Każda uchwała o wypłacie dywidendy jest poddawana pod głosowanie walnego zgromadzenia i może zostać podjęta także bez rekomendacji zarządu o wypłacie dywidendy, podkreślono też w dokumencie.

W 2016 r. Grupa Dino miała 151,21 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 122,17 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 3 369,52 mln zł wobec 2 589, 58 mln zł.

Pierwotna oferta publiczna nie więcej niż 48 040 000 akcji istniejących Dino Polska, stanowiących 49% kapitału, rozpoczyna się dziś od uruchomienia procesu budowy księgi popytu wśród inwestorów indywidualnych.

Na koniec 31 grudnia 2016 r. sieć sklepów Dino tworzyło 628 supermarketów proximity zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów. Dino jest właścicielem większości nieruchomości i gruntów, na których zlokalizowane są sklepy sieci. Grupa chce przekroczyć liczbę 1 200 sklepów do końca 2020 r. Na koniec stycznia 2017 r. Grupa Dino zatrudniała ponad 10 600 osób.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus