AGO (AGORA) celuje w zwiększenie przychodów i rentowności subskrypcji cyfrowych, poinformował prezes Bartosz Hojka. Grupa celuje w 110 tys. subskrypcji cyfrowych na koniec tego roku.
"Osiągnęliśmy solidny wolumen płatnych subskrypcji cyfrowych. Wcześniej wyzwaniem było zbudowanie tego rynku od początki. Potencjał płatnych treści w internecie zweryfikowaliśmy pozytywnie. Teraz nadszedł czas na zwiększanie monetyzacji i rentowności" - powiedział Hojka podczas konferencji prasowej.
Ocenił, że potencjał do zwiększania monetyzacji ma bardzo dobrą perspektywę.
"Chcemy, aby na koniec 2017 roku wolumen zwiększył się do 110 tys. subskrypcji, a priorytetem jest zwiększenie przychodów z tego tytułu" - wskazał Hojka.
Agora podawała wcześniej, że liczba płatnych subskrypcji cyfrowych "Gazety Wyborczej" wyniosła blisko 100 tys. na koniec grudnia 2016 r.
Według jego słów, monetyzacja w tym segmencie ma się odbywać poprzez oferowanie w ramach bazy dodatkowych treści lub inne "elementy".
Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.