QUB (QUBICGMS) przedstawi do końca marca 2017 r. zaktualizowaną strategię działania na najbliższe lata, poinformowała spółka. Jednym z jej elementów będzie wydawanie gier mobilnych w modelu Premium i free-to-play (F2P). W tym celu planuje powołać na przełomie I/ II kw. br. polską spółkę zależną, której przedmiotem działalności będzie wydawanie gier mobilnych w modelu Premium i F2P0.
"Od kilku miesięcy pracujemy nad nową strategią. Przedstawimy ją do końca marca. Chcemy w ciągu roku znaleźć się w czołówce firm z branży. Pracujemy pełną parą zarówno nad własnymi produkcjami, jak i pozyskiwaniem tytułów do programu wydawniczego. Mocno wierzę, że przełoży się to na zwiększenie wartości spółki i jej rozpoznawalność jako silnego brandu, a to z kolei przyciągnie do niej nowych akcjonariuszy" - powiedział prezes Jakub Pieczykolan, cytowany w komunikacie.
Jednym z kilku elementów nowego otwarcia będzie wydawanie gier mobilnych w modelu Premium i F2P. Zajmie się tym spółka zależna o roboczej nazwie QG Mobile Publishing, która zostanie powołana specjalnie do tego celu na przełomie pierwszego i drugiego kwartału. Jednym z pierwszych wydawanych tytułów będzie "Geki Yaba Runner", która trafi na platformy iOS i Android, podano w komunikacie.
QubicGames poinformowało dziś także o planowanym rozwiązaniu umowy wydawniczej pomiędzy spółką a EA Chillingo. "W związku z powyższym w dniu dzisiejszym, tj. 9 lutego 2017, rozpocznie się proces usuwania gry Geki Yaba Runner ze sklepów Apple App Store i Google Play przez firmę EA Chillingo" - czytamy w komunikacie.
Po zakończeniu procesu usuwania gry umowa pomiędzy QubicGames i EA Chillingo zostanie rozwiązana, a prawa do gry powrócą do QubicGames.
"Nasza umowa z EA Chillingo dobiega końca. Po usunięciu gry ze sklepów Apple App Store i Google Play, prawa do gry wrócą do QubicGames. Wydamy dwa tytuły. Uproszczoną wersję gry 'Geki Yaba Runner' dla grupy docelowej 5-12 lat. Następnie na rynek trafi gra o roboczej nazwie 'Devil Runner', która będzie wersją dla wieku 12+ ze zmienioną grafiką. Nie ukrywam, że dzięki temu, że będziemy pełnili rolę wydawcy, dużo większa część wpływów z gier pozostanie w spółce" - wskazał prezes.
QubicGames zapowiada, że oba tytuły trafią na rynek w drugim półroczu 2017 r.
QubicGames S.A. jest studiem deweloperskim, które zostało założone w 2004 r. i wyprodukowało już łącznie ponad 20 gier wideo. Spółka jest notowana na NewConnect od września 2016 r.