Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Strategia Synektik zakłada wzrost przychodów o 30-40% i zwiększenie marży EBITDA

Udostępnij

SNT (SYNEKTIK) przyjął strategię na lata 2017-2021, której celem jest m.in. średnioroczny wzrost przychodów o 30-40% i trzy-czterokrotne zwiększenie marży EBITDA na koniec roku obrotowego 2020/2021 wobec średnio 8% w latach 2014-2016, podała spółka.

"Ambicją zarządu spółki w związku z wdrożeniem strategii jest:

1. Osiągnięcie średniorocznego wzrostu przychodów w latach 2017-2021 na poziomie 30-40%

2. Zmiana struktury przychodów tak, aby w 2021 r. sprzedaż z obszaru onkologii, kardiologii i neurologii stanowiła około 90% w strukturze przychodów.

3. Zwiększenie udziału eksportu w przychodach grupy z 2% w roku 2016 do 40-50% na koniec roku obrotowego 2020/2021.

4. Trzy-czterokrotne zwiększenie marży EBITDA na koniec roku obrotowego 2020/2021 względem średniej marży EBITDA w latach 2014-2016 kształtującej się na poziomie 8%" - czytamy w komunikacie.

Plany rozwoju Synektik opierają się na koncentracji na onkologii, kardiologii i neurologii, a także utrzymaniu silnej pozycji na rynku rozwiązań dla radiologii. Jednocześnie Synektik planuje rozszerzyć pole działalności z obszaru diagnostyki na obszar terapii, w którym koncentrują się największe wydatki z zakresu ochrony zdrowia.

Równolegle Grupa chce rozwijać i opracowywać nowe rozwiązania informatyczne w ramach platformy "Evolution".

"Będziemy docierać do całkiem nowych grup odbiorców, jakimi są specjaliści z dziedzin onkologii, kardiologii i neurologii w ośrodkach medycznych. Pod ich potrzeby sformułowana została nowa oferta firmy. Będziemy też systematycznie poszerzali ofertę o produkty służące terapii - obszarowi ochrony zdrowia, w którym koncentrują się największe wydatki" - powiedział prezes spółki Cezary Kozanecki, cytowany w komunikacie.

Realizacja strategii ma na celu:

- Umocnienie Grupy Synektik na pozycji lidera polskiego rynku dystrybucji urządzeń diagnostycznych oraz produkcji radiofarmaceutyków.

- Istotne zwiększenie zasięgu geograficznego działalności na wszystkich polach - od krajowego (dystrybucja urządzeń diagnostycznych i do terapii), przez regionalne (produkcja radiofarmaceutyków) i obejmujące całą Europę (systemy IT oraz usługi), po globalne (innowacyjny kardioznacznik).

- Uruchomienie nowych strumieni przychodów, w szczególności współpracy z nowymi grupami odbiorców, jakimi są oddziały onkologiczne, kardiologiczne i neurologiczne w krajowych jednostkach medycznych i komercjalizacji innowacyjnego kardioznacznika, podano także.

"Spodziewamy się wzrostu sprzedaży radiofarmaceutyków specjalnych, przede wszystkim za sprawą obowiązujących od tego roku nowych wycen NFZ, a także rosnącego eksportu. Do końca 2021 r. ten typ produktów powinien odpowiadać za mniej więcej połowę przychodów całego segmentu produkcji radiofarmaceutyków. Istotnym elementem planów spółki jest komercjalizacja naszego flagowego projektu – innowacyjnego kardioznacznika o globalnym potencjale. Zakładamy, że pozyskamy partnera do tego projektu po zakończeniu drugiej fazy badań klinicznych w 2018 r. Oczekujemy przychodów zarówno na bazie płatności z góry, jak i kamieni milowych, a po wprowadzeniu produktu do sprzedaży, również udziałów w zyskach" - dodał prezes.

Grupa Synektik jest dostawcą produktów, usług oraz rozwiązań IT dla diagnostyki obrazowej i medycyny nuklearnej. Zajmuje się sprzedażą urządzeń medycznych oraz rozwiązań informatycznych stosowanych w radiologii, a także prowadzi laboratorium badawcze aparatury do diagnostyki obrazowej oraz serwis sprzętu medycznego. Spółka jest również pierwszym w Polsce komercyjnym producentem radiofarmaceutyków wykorzystywanych w diagnostyce onkologicznej (PET). Synektik powstał w 2001 roku, od sierpnia 2011 roku akcje spółki notowane były na NewConnect, a w październiku 2014 r. zadebiutowały na rynku regulowanym GPW.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus