Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

List do akcjonariuszy Dark Point Games 2024

Udostępnij

Szanowni Państwo, Drodzy Akcjonariusze

Rok 2024 był dla DPG (DARKPOINT) okresem niezwykle dynamicznego rozwoju, w którym podejmowaliśmy kluczowe decyzje kształtujące naszą przyszłość. Z pełnym zaangażowaniem realizowaliśmy prace nad trzema ambitnymi projektami: dalszym rozwojem „Achilles: Legends Untold”, premierą „Achilles: Survivor” formule wczesnego dostępu oraz naszym dotychczasowym, największym tytułem o kodowej nazwie „Brightness”.

Nasza debiutancka gra „Achilles: Legends Untold” ma 79% pozytywny recenzji na Steam. W ciągu roku systematycznie rozwijaliśmy ten tytuł, wprowadzając pięć dużych aktualizacji, które wzbogaciły rozgrywkę o nowe tryby, ulepszony system walki, rozbudowane lokacje, dodatkowe wyzwania oraz nową mechanikę (Losy Moiry), która aktywując się pod koniec gry, pozwala zaangażować gracza na dłużej. Odpowiadając na rosnące oczekiwania naszej społeczności, zaplanowaliśmy także dalsze wsparcie dla tytułu na 2025 rok, co pozwoli nam na kontynuację rozwoju produktu.

Istotnym krokiem było także rozszerzenie dostępności gry o trzy wersje językowe oraz dodatkowe platformy. Po sukcesie wersji PC, „Achilles: Legends Untold” zadebiutowało na PS4 oraz Xbox One, a 23 stycznia 2025 roku trafiło również na Nintendo Switch. Ta decyzja znacząco poszerzyła naszą grupę odbiorców i pozwoliła na zwiększenie sprzedaży.

Jednym z najważniejszych momentów minionego roku był dla nas debiut na NewConnect. Wejście na rynek publiczny to dla Spółki przede wszystkim zwiększenie transparentności oraz otwarcie się na nowych inwestorów. To także potwierdzenie naszej dojrzałości jako organizacji, która konsekwentnie realizuje swoje cele biznesowe.

Miniony rok przyniósł istotny postęp w naszych kolejnych projektach. „Achilles: Survivor” to nowy tytuł na platformę Steam. Tę grę gatunku bullet heaven, do której wprowadziliśmy unikalną mechanikę budowania, zaczęliśmy tworzyć od zera w kwietniu 2024 roku, by w październiku zaprezentować demo na Steam Next Fest. Pokaz ten pozwolił nam zgromadzić wishlistę oraz uzyskać cenne opinie od graczy, co miało kluczowy wpływ na dopracowanie gry. W styczniu 2025 roku, „Achilles: Survivor” trafił do trybu Early Access. Gra spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem, utrzymując poziom 80% pozytywnych recenzji.

Równocześnie od początku 2024 roku systematycznie rozwijamy trzeci projekt, „Brightness”, dodając kluczowe mechaniki oraz zawartości. To gra survivalowa wykorzystująca nasz autorski system GAIA, który pozwala na budowanie bardziej immersyjnych światów. Produkcja gry wkracza obecnie w kluczową fazę.

W 2024 roku udało nam się osiągnąć przychody netto ze sprzedaży gry „Achilles: Legends Untold” na poziomie 3,2 mln zł netto, co stanowi potwierdzenie tego, że nasza strategia długoterminowego wsparcia i rozwoju tytułu jako tzw. longseller, przynosi efekty. Przypomnę, że w 2023 roku, kiedy gra miała swoją premierę, przychód netto wyniósł 2,3 mln zł.

Jak już wspomniałem, miniony rok był przede wszystkim intensywną pracą projektową, której efekty mogliśmy zobaczyć już na początku 2025 roku. Stąd decyzja o zwiększeniu zatrudnienia oraz zintensyfikowaniu pracy, co przełożyło się na większe w stosunku do 2023 roku, koszty operacyjne. W 2024 roku wyniosły one 5,2 mln zł wobec 2,7 mln zł w roku poprzednim.

EBITDA w 2024 roku wyniosła 806 tys. zł, co oznacza spadek o 37% w porównaniu do roku 2023 (1,3 mln zł). Spadek ten jest konsekwencją wzrostu nakładów na produkcję, które były niezbędne do realizacji naszych ambitnych celów.

Mimo postępu w realizacji projektów, wynik netto w 2024 roku wyniósł -2,1 mln zł. Na ten rezultat wpłynęły przede wszystkim zwiększone koszty oraz ostrożnościowe podejście do wyceny. Spółka zdecydowała się na odpisanie aktywa z tytułu podatku odroczonego do wysokości rezerwy na podatek odroczony. Istotnym czynnikiem była również amortyzacja, wynikająca z rozliczania kosztów produkcji gry „Achilles: Legends Untold”, która wyniosła aż 2,8 mln zł.

Zgodnie z obowiązującą polityką rachunkowości, koszty tworzenia gier wideo przed ich premierą traktujemy jako prace rozwojowe w toku i zapisujemy jako długoterminowe rozliczenia międzyokresowe. Wraz z premierą przenosimy je do kosztów zakończonych prac rozwojowych, które widnieją w bilansie jako wartości niematerialne i prawne, które są następnie co miesiąc amortyzowane. Jest to jeden ze standardowych, ostrożnościowych, sposobów rozliczeń nakładów poniesionych na produkcję gier wideo w branży. Ponadto, zgodnie z naszą strategią self-publishingu, ponosimy samodzielnie wszelkie wydatki związane z pracami deweloperskimi nad projektami.

Chciałbym podkreślić, że nasze ambitne projekty nie kończą się na grach. Jednym z nich jest GAIA, technologia, nad którą intensywnie pracujemy w ramach projektu „Brightness”. Pozwala ona na jeszcze bardziej realistyczne i dynamiczne reagowanie świata gry na działania gracza, co stanowi element naszej wizji rozwoju gier w przyszłości.

Miniony rok był dla nas okresem dynamicznego rozwoju, a nadchodzący rok 2025 stawia przed Spółką nowe wyzwania oraz możliwości. W naszej strategii na 2025 rok kładziemy szczególny nacisk na połączenie częstych, mniejszych wydań oraz regularnych aktualizacji, które będą wspierane przez precyzyjnie zaplanowane działania marketingowe. Celem tych działań jest uzyskanie stałego wzrostu sprzedaży, zwiększenie liczby osób zapisanych na listy życzeń, budowanie lojalnej społeczności oraz dalsze umacnianie naszej pozycji rynkowej.

Każda nowa aktualizacja naszych tytułów będzie stanowiła istotną okazję do wzmocnienia aktywności marketingowej, dzięki czemu będziemy mogli ponownie zaangażować naszych graczy oraz wygenerować dodatkowy rozgłos wokół naszych produkcji. Takie podejście pozwoli nam nie tylko utrzymać zainteresowanie obecnych użytkowników, ale także przyciągnąć nowych, co jest kluczowe dla dalszego rozwoju Spółki.

Dziękuję wszystkim akcjonariuszom za zaufanie oraz społeczności graczy za nieustanne wsparcie. Z niecierpliwością patrzymy w przyszłość, wierząc, że kolejne kroki, które podejmiemy, będą miały jeszcze większy wpływ na naszą dalszą ekspansję i rozwój.

Paweł Waszak,

Prezes Zarządu

Dark Point Games S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus