Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Pharmena rozwija wyrób medyczny na trudno gojące się rany

Udostępnij

PHR (PHARMENA), biotechnologiczna spółka notowana na głównym parkiecie GPW, ogłosiła zawarcie umowy ze specjalistyczną firmą na opracowanie i walidację metody analizy zawartości substancji czynnych w przyszłym wyrobie medycznym przeznaczonym do stosowania w trudno gojących się ranach. Jest to kolejny istotny krok w procesie rozwoju innowacyjnego produktu, po opracowaniu koncepcyjnym i wstępnej receptury. Innowacyjny produkt ma mieć zastosowanie w warunkach domowych, co ułatwi chorym leczenie.

Opracowana metoda analizy zostanie zastosowana w dalszym rozwoju projektu oraz po jego komercjalizacji, w trakcie procesu produkcyjnego zgodnie ze standardem GMP. Nowy wyrób medyczny ma być stosowany w warunkach domowych.

- Podpisanie umowy to kluczowy etap w rozwoju naszego innowacyjnego wyrobu medycznego. Dzięki temu zapewnimy odpowiednią jakość i skuteczność naszego produktu, co przełoży się na realną pomoc dla pacjentów z trudno gojącymi się ranami – powiedziała Marzena Wieczorkowska, wiceprezes zarządu Pharmena SA.

W kolejnych etapach Pharmena dokona oceny biozgodności wyrobu, przeprowadzi badania kliniczne oraz certyfikację, a następnie wdroży produkt do sprzedaży na rynku Unii Europejskiej. Proces badań i certyfikacji potrwa około trzech lat, a budżet projektu szacowany jest na 3 mln zł.

Pharmena realizuje harmonogram prac nad tym innowacyjnym wyrobem medycznym. Pod koniec 2023 roku Spółka poinformowała o rozpoczęciu prac nad wdrożeniem produktu na rynek. W maju ubiegłego roku spółka zakończyła etap prac koncepcyjnych i opracowała główne założenia receptury.

Globalny rynek trudno gojących się ran w 2022 roku oszacowano na ponad 20 mld USD, z czego blisko 20% stanowiły produkty do zastosowania w warunkach domowych. Prognozy wskazują, że rynek ten będzie rozwijać się w tempie ok. 5,5% rocznie w ciągu najbliższej dekady, co stanowi ogromny potencjał dla nowych rozwiązań medycznych oferowanych przez Pharmena SA.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus