Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Macro Games z Big Blue Marble, będzie produkować gry na Facebook Messenger

Udostępnij

MGS (MGAMES) wspólnie z Big Blue Marble Inc. będzie produkować gry specjalnie dla Facebook Messenger, podała spółka.

"Polska spółka, jako jedna z pierwszych na świecie dołącza do platformy Instant Games. Dzięki nabyciu akcji Big Blue Marble, w 2017 roku stworzy mobilne gry, które udostępni globalnie milionom użytkowników aplikacji Facebook Messenger" – czytamy w komunikacie.

Instant Games, to najnowszy produkt Marka Zuckerberga - CEO Facebooka. Pozwala użytkownikom FB Messenger szybko zagrać w proste gry - dostępne z poziomu aplikacji do komunikacji, podano w informacji.

"Polska spółka w I kwartale 2017 roku opublikuje pierwszą grę, a w całym roku planuje wydać co najmniej kilka. W tym celu, zarząd firmy podpisał umowę z Big Blue Marble Inc. i powołał osobny business unit, który będzie rozwijał gry tylko pod aplikację Facebooka" - czytamy dalej.

"Rozpoczynamy od dwóch developerów, ale docelowo będzie to kilkunastoosobowa jednostka. Planujemy przeznaczyć na rozwój tego działu ponad 1 mln USD" – powiedziała project coordinator w Big Blue Marble Inc. Patrycja Lewicka, cytowana w komunikacie.

"Chcemy wykorzystać globalny zasięg Facebook Messengera i jego ponad miliardową społeczność na całym świecie. […] Po opublikowaniu pierwszych gier, liczymy że użytkownicy Messengera sami między sobą będą rozpowszechniać nasze gry" - dodała prezes Macro Games Agnieszka Zemsta, cytowana w komunikacie.

W pierwszej kolejności, Macro Games stworzy gry dla społeczności anglo- i hiszpańskojęzycznej. W dalszej perspektywie rozwinie projekty na rynki Azji (szczególnie Korei i Japonii). Spółka spodziewa się przychodów w wysokości kilku milionów zł rocznie, wskazano również.

Dotychczas spółka skupiała się przede wszystkim na rozwoju e-sportu w Polsce, wartym już ok. 10 mln USD i rosnącym w tempie 14% rocznie. Zarządza 2 portalami, które zrzeszają wielomilionową społeczność graczy. Pierwszy z nich, to CSCenter.pl poświęcony grze Counter Strike, a drugi - Mycraft.pl - łączy fanów Minecrafta. Obydwa stworzone są w modelu All In One - wszystko, co niezbędne dla graczy w jednym miejscu. Oprócz portali spółka posiada także sklep internetowy oraz 2 wyspy w centrach handlowych, gdzie sprzedaje gadżety związane z Minecraftem i organizuje branżowe wydarzenia. Macro Games jest także strategicznym partnerem Microsoftu w rozwoju Minecrafta w Polsce oraz organizatorem CSCenter League - profesjonalnej ligi e-sportowej, która pozwala rywalizować najlepszym drużynom graczy w Counter Strike, podkreślono w informacji.

Obecnie spółka kończy prace nad najnowszym projektem - szkółką dla młodszych graczy, zaznaczoo także. „Wyposażamy wynajętą przestrzeń w zaawansowany sprzęt do gamingu, w którym uczniowie pod okiem trenerów będą mogli wirtualną rzeczywistością wykorzystywać do nauki, np. fizyki i chemii. A 'po godzinach' będzie to profesjonalne miejsce do grania i spotkań z youtube'rami. Tak jak zapowiadaliśmy ponad pół roku temu: mocno zaznaczyliśmy swoją obecność na rynku e-sportu w Polsce. Teraz chcemy rozwijać nasze rozwiązania na skalę światową. Z zasięgiem Facebooka na pewno będzie to łatwiejsze" – podsumowała prezes Macro Games.

Macro Games to spółka z segmentu nowych technologii, rynku gier i elektronicznej rozrywki. Pozycje na swoim rynku buduje gromadząc w portfelu różne portale internetowe odnoszące się do tematyki gier oraz realizując innowacyjne projekty przeznaczone dla społeczności graczy. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2012 r.