Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sinsay rozpoczyna działalność w Kosowie

Udostępnij

Sinsay, jako pierwsza z marek grupy odzieżowej LPP, rozpoczęła działalność w Kosowie. To jeden z elementów największego jak dotąd planu rozwojowego Grupy przyjętego na 2025 rok. Wraz z początkiem lutego polski brand dołączył do grona najemców punktu handlowego Central Park w Prisztinie, położonego zaledwie 5 minut od ścisłego centrum miasta. W tym miesiącu spółka planuje otwarcie łącznie trzech lokalizacji, w tym dwóch w stolicy kraju. LPP pracuje również nad uruchomieniem sprzedaży internetowej na tym rynku, które zaplanowano na drugi kwartał br.

Debiut LPP w Kosowie to kolejny etap dynamicznego rozwoju polskiej spółki. Do końca 2025 r. gdański producent odzieży zamierza otworzyć 1500 sklepów Sinsay i ok. 100 salonów pozostałych brandów. Dzięki rozbudowie sieci stacjonarnej, przy jednoczesnym wsparciu kanału online, spółka zamierza podwoić sprzedaż w stosunku do 2023 r. w ciągu najbliższych 2 lat. Realizacja tego planu obejmuje rozwój na dotychczasowych rynkach, ale też w pozostałych regionach, w tym wzmocnienie pozycji LPP na Bałkanach.

Sinsay wchodzi na rynek Kosowa z pełną ofertą produktową, obejmującą kolekcje damskie, męskie, dziecięce, a także akcesoria, bieliznę oraz produkty wyposażenia wnętrz. Elementem wyróżniającym markę na rynku europejskim są produkty licencyjne, szczególnie w kolekcjach dziecięcych oraz akcesoriach, a także przystępne ceny i szeroki wybór asortymentu, odpowiadający różnym okazjom zakupowym. Zgodnie z przyjętą dla całej Grupy strategią omnichannelową, LPP planuje wykorzystać potencjał sprzedażowy w oparciu o równoległy rozwój tradycyjnej sieci sprzedaży oraz e-commerce. Uruchomienie sklepu internetowego w Kosowie planowane jest już w drugim kwartale br.

– W ciągu ostatnich kilku lat intensywnie pracowaliśmy nad pozycją naszych marek w krajach bałkańskich, dlatego Kosowo jest dla nas naturalnym, kolejnym krokiem rozwoju. Sprzyja nam zarówno obserwowany wzrost gospodarczy kraju, jak i towarzyszące mu pozytywne nastroje konsumenckie. Mieszkańcy Kosowa są otwarci na międzynarodowe marki, zwłaszcza te o ugruntowanej pozycji w regionie, co przy dostępnych i atrakcyjnych powierzchniach handlowych, a także wciąż niewielkiej konkurencji, pozwala nam na rozwój w wielu nowych lokalizacjach w całym kraju – komentuje Tomasz Koczara, International Business Director w LPP.

Na pierwszą lokalizację sklepu stacjonarnego Sinsay w Kosowie LPP wybrało centrum handlowe Central Park w Prisztinie, położone zaledwie 5 minut od ścisłego centrum miasta. To ważny punkt handlowy na mapie stolicy, oferujący mieszkańcom i turystom szerokie możliwości zakupowe i rozrywkowe. Salon stacjonarny marki zajmuje powierzchnię około 940 mkw.

– Kosowo stanowi obiecujący rynek dla marki Sinsay. Strategia rozwoju w tej lokalizacji zakłada osiągnięcie dwucyfrowej liczby sklepów już w pierwszym roku działalności i zapewnienie dostępności oferty dla klientów na terenie całego kraju. Planujemy różnorodne lokalizacje - od centrów handlowych, przez parki handlowe, po sklepy przy głównych ulicach najważniejszych miast. W kolejnym etapie nie wykluczamy obecności naszych pozostałych brandów dodaje Tomasz Koczara.

Kosowo jest 41. rynkiem, na którym obecne są marki polskiego producenta odzieży. Plany na 2025 rok zakładają dalszy rozwój, na który spółka zamierza przeznaczyć rekordowe 2,3 mld zł, co pozwoli zwiększyć całkowitą sieć sprzedaży Grupy do 4400 sklepów.  

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus