Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

InPost zwiększy inwestycje w Wielkiej Brytanii

Udostępnij

INPT (INPOST), lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, zainwestuje w Wielkiej Brytanii prawie 600 milionów funtów do 2029 roku, zwiększając łączną wartość inwestycji do 1 miliarda funtów. W ramach tych działań InPost planuje rozszerzenie sieci urządzeń Paczkomat i rozbudowę infrastruktury logistycznej, co umożliwi utworzenie nawet 12 000 nowych miejsc pracy. Dziś Prezes InPost Rafał Brzoska i Premier Wielkiej Brytanii – Sir Keir Starmer – mają zaplanowane spotkanie w Warszawie.

- Nasze inwestycje zrewolucjonizują e-commerce zarówno dla kupujących, jak i sprzedających w Wielkiej Brytanii. Już teraz jest to nasz najszybciej rozwijający się rynek, a w odpowiedzi na stale rosnące oczekiwania konsumentów tworzymy najnowocześniejsze i przyjazne dla użytkownika rozwiązania w zakresie dostaw. Stale rozbudowujemy naszą sieć i podnosimy jakość usług. Tylko w 2025 roku zwiększymy liczbę maszyn Paczkomat o 50% – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.

Do końca 2024 r. łączna wartość inwestycji InPost w Wielkiej Brytanii osiągnęła już 426 mln funtów. W ubiegłym roku InPost znacząco wzmocnił swoją pozycję na rynku brytyjskim, kupując pozostałe 70% udziałów w Menzies Distribution Limited, co pozwoliło w pełni kontrolować proces logistyczny i plan inwestycyjny w tym kraju. InPost zatrudnia obecnie w Wielkiej Brytanii 2 519 osób i zamierza dynamicznie zwiększać liczbę pracowników.

W 2024 r. InPost dostarczył w Wielkiej Brytanii 93,2 mln paczek, podwajając wolumen z 2023 roku. Sieć InPost w UK działa średnio z ponad 100% przepustowością, co wskazuje na znaczną przestrzeń do rozwoju sieci APM. Na koniec 2024 roku Grupa InPost w Wielkiej Brytanii posiadała ponad 13 000 punktów OOH, a sieć APM powiększyła się o prawie 3 000 osiągając 9 200 maszyn. W tym roku zostanie zainstalowanych nawet 5 000 nowych urządzeń.

Grupa InPost, założona przez Rafała Brzoskę, jest liderem rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. InPost stale rozwija swoją działalność i inwestuje w najnowocześniejsze technologie, które usprawniają procesy logistyczne i poprawiają efektywność operacyjną. Na koniec 2024 r. Grupa posiadała ponad 82 000 punktów dostawy OOH w Europie, w tym prawie 47 000 urządzeń Paczkomat i 35 000 punktów PUDO w dziewięciu krajach (Belgia, Francja, Włochy, Luksemburg, Holandia, Polska, Portugalia, Hiszpania i Wielka Brytania).

W ubiegłym roku InPost uruchomił przesyłki międzynarodowe, łącząc osiem rynków w jedną sieć, z planami rozszerzenia usługi o Wielką Brytanię. Grupa oferuje również usługi kurierskie oraz fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z ponad 100 000 sprzedawców internetowych. Tylko w 2024 roku firma obsłużyła prawie 1,1 miliarda przesyłek.

Grupa InPost od lat angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG jest integralną częścią jej strategii biznesowej. Dzięki dużej gęstości sieci urządzeń Paczkomat®, klienci w dużych miastach mają średnio do najbliższego urządzenia zaledwie 200-300 metrów. Ślad węglowy transportu paczek dostarczonych do maszyn Paczkomat®, w porównaniu do dostawy kurierskiej do domu, jest niższy nawet o 98% na ostatniej mili. Ponadto jako jedna z pierwszych firm na rynku polskim, InPost przystąpił do inicjatywy Science Based Targets (SBTi), a do 2040 roku zamierza osiągnąć NET ZERO. Od kilku lat działa również program InPost Green City, Eko Zwroty, a także akcje edukacyjne czy wolontariat pracowniczy.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus