Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wittchen z lekkim wzrostem sprzedaży dzięki segmentowi B2B

Udostępnij

Według wstępnych szacunków, w czwartym kwartale 2024 roku Grupa WTN (WITTCHEN) zanotowała sprzedaż na poziomie 133,0 mln zł, czyli o 0,5% wyższym niż w ostatnim kwartale 2023 roku. Wstępne dane wskazują, że w całym 2024 roku przychody Grupy sięgnęły 454,1 mln zł, tj. 2,8% mniej niż rok wcześniej.

Sprzedaż do klientów detalicznych w czwartym kwartale 2024 roku była nieznacznie niższa rok do roku (o 0,7%) i wyniosła 114,3 mln zł. Narastająco, po 12 miesiącach, sprzedaż w segmencie detalicznym sięgnęła 399,0 mln zł, tj. 1,8% mniej niż w 2023 roku. Przychody ze sprzedaży w segmencie B2B, obejmujące również dostawy hurtowe na rzecz znanych platform marketplace, wyniosły w czwartym kwartale 2024 roku 18,7 mln zł. To wynik wyższy o 8,9% niż rok wcześniej w tym samym okresie. W całym roku sprzedaż hurtowa Grupy Wittchen sięgnęła 55,1 mln zł, czyli o 9,5% mniej niż w 2023 roku.

– W ostatnim kwartale roku, kluczowym dla handlu detalicznego, obserwowaliśmy poprawę w porównaniu z trzecim kwartałem, jeśli chodzi o zachowania zakupowe konsumentów, zarówno w Polsce, jak i większości pozostałych krajów, gdzie jesteśmy obecni z naszymi salonami. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła w Rumunii, Słowacji, Niemczech i Austrii. Uruchomione przez nas w 2024 roku zagraniczne salony osiągają satysfakcjonujące rezultaty. Wciąż mierzymy się natomiast z wyzwaniami związanymi ze sprzedażą na platformach marketplace. Tak jak już informowaliśmy, intensywnie pracujemy nad poprawą modelu współpracy z największymi platformami sprzedażowymi oraz nad wzmocnieniem sprzedaży online we własnych sklepach internetowych – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.

W 2024 roku Grupa Wittchen uruchomiła dwa nowe salony w Austrii, dwa kolejne salony w Rumunii (łącznie w tym kraju ma już trzy sklepy pełniące rolę showroom’ów) oraz jeden salon w Niemczech. Miniony rok był również pierwszym pełnym okresem funkcjonowania salonu marki Wittchen w Słowacji, gdzie pod koniec listopada ubiegłego roku uruchomiony został również sklep on-line.

Szacunkowe przychody Grupy Wittchen za czwarty kwartał i narastająco za 12 miesięcy 2024 roku

(mln zł)

4Q 2024

4Q 2023

Zmiana r/r

1-4Q 2024

1-4Q 2023

Zmiana r/r

Segment detaliczny*

114,3

115,2

-0,7%

399,0

406,2

-1,8%

Segment B2B**

18,7

17,2

8,9%

55,1

60,9

-9,5%

Przychody razem

133,0

132,3

0,5%

454,1

467,1

-2,8%

*Segment detaliczny obejmuje sprzedaż salonów detalicznych, sprzedaż internetową oraz pozostałą sprzedaż detaliczną.

**Segment B2B obejmuje sprzedaż krajową oraz sprzedaż eksportową do firm i klientów korporacyjnych.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus