Porozmawiajmy o spółkach to nasz autorski podcast (również w wersji wideo), w którym chcielibyśmy przybliżać spółki, przykuwające z jakichś względów naszą uwagę. Z dużym prawdopodobieństwem z powodów o charakterze pozytywnym, ale od czasu do czasu trafią się zapewne również takie, które wyróżniają się czymś negatywnym. 100% merytoryki, 100% fundamentów, zero lania wody.
Tym razem wybór padł na Vercom i CDRL
VRC (VERCOM) od niemal 20 lat tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (:CPaaS), które umożliwiają firmom budowanie i rozwijanie trwałych relacji z odbiorcami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji: email, sms, push, komunikatory (OTT). Ich rozwiązania pomagają klientom i partnerom przezwyciężyć złożoność komunikacji, automatyzować oraz zwiększać jej skalę, zachowując przy tym wysoką dostarczalność i efektywność. Wszystko to w szybki, bezpieczny i niezawodny sposób. Również zwracając uwagę na nowe kanały komunikacji, jak zyskujący popularność RCS. Spółka rozwija się organicznie i poprzez przejęcia, efektywnością podkreślając swój wzrostowy charakter. Na horyzoncie zapowiedzi kolejnej dużej akwizycji.
W przeciwieństwie do Vercomu, który wydaje się być ciągle „na fali”, CDL (CDRL) przez ostatnie lata borykało się z różnymi przeciwnościami. Od lockdownów, przez wojnę na Ukrainie, po konieczność wycofania się z inwestycji na Białorusi i sprzedaż biznesu w Rosji. CDRL to nazwa spółki najbardziej znanej z prowadzenia sieci z odzieżą dziecięcą pod nazwą Coccodrillo. Ale znajdziemy pod tym dachem również inne marki: Lemon, Broel i najnowszy koncept Mokida. Spółka ma też spore, choć nie większościowe udziały w sieci sal zabaw dla dzieci, prowadzonych pod nazwą Fikołki. Zawierucha ostatnich lat ustała i spółka wydaje się być gotowa na nowy rozdział w swoim biznesowym życiu.