Giełdowy dystrybutor materiałów elektrotechnicznych i asortymentu OZE w pierwszych ośmiu miesiącach roku obrotowego 2024/2025 zanotował szacunkowo 814,1 mln zł przychodów ze sprzedaży (+3,1 mln zł rdr), przy czym kanał e-commerce wzrósł o 23% rdr, przekraczając wartościowo 110 mln zł. Rośnie również wolumen sprzedaży w obszarze OZE.
Grupa GRN (GRODNO) opublikowała wstępne szacunkowe dane o sprzedaży w listopadzie 2024 roku. Wynika z nich, że miesięczna sprzedaż (95,7 mln zł) spadła o 9% rdr, przy czym w segmencie OZE ze względu na sytuację na rynku pomp ciepła oraz z powodu dalszej erozji rynkowych cen modułów fotowoltaicznych - pomimo wzrostu ilościowego – zanotowano spadek wartości sprzedaży o 13% rdr, do 24,1 mln zł,. Z kolei kanał e-commerce, będący coraz bardziej znaczącym filarem strategii omnichannel, zwiększył obroty o 8% rdr, do 12,9 mln zł.
- Skupiamy się na optymalizacji operacyjnej i kosztowej, ponieważ rynek pozostaje trudny, a nasze oczekiwania wobec najbliższych miesięcy w najlepszym razie oznaczają stabilizację. Mimo to mamy bezpieczną sytuację finansową i działamy zgodnie ze strategią budowania wartości w oparciu o dywersyfikację i zdrowe fundamenty – mówi Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno S.A.
Publikacja raportu okresowego Grupy Grodno zfinalnymi rezultatamisprzedażowymi i finansowymiza pierwszą połowę roku finansowego 2024/2025 (okres od kwietnia do września br.) planowana jest 12 grudnia br. Z kolei publikacja raportu okresowego za III kw. roku obrotowego 2024/2025 (okres od października do grudnia br.) zaplanowana jest na 13 lutego 2025 r.