Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Agora miała w trzecim kwartale 11,5 mln zł straty netto

Udostępnij

W trzecim kwartale 2024 r. Grupa AGO (AGORA) osiągnęła przychody w wysokości 334,5 mln zł, z czego aż 176,3 mln zł stanowiły przychody ze sprzedaży reklam. W całej Grupie zwiększyły się one o 5,2%, a ich największy wzrost wykazał segment Radio. Spółka wypracowała zysk na poziomie EBITDA w wysokości 43,7 mln zł.

Wpływy Grupy Agora ze sprzedaży usług reklamowych w raportowanym okresie wyniosły 176,3 mln zł. W samym segmencie Radio sprzedaż reklamy radiowej zwiększyła się o 13,5% do blisko 76 mln zł, na co wpływ miało m.in. wprowadzenie wspólnej oferty sprzedażowej jako efekt konsolidacji z grupą Eurozet oraz zmiana cenników. Wartość przychodów reklamowych w kinach wzrosła w tym czasie o prawie 15% do 10 mln zł. W segmencie Prasa Cyfrowa i Drukowana wpływy reklamowe nieznacznie wzrosły w porównaniu do trzeciego kwartału 2023 r. i wyniosły 15,5 mln zł. Spadek przychodów z reklamy internetowej o 1,6% do ponad 30 mln zł odnotował segment Internet, o czym zdecydowała niższa sprzedaż reklam internetowych przez spółkę Yieldbird. Wpływy ze sprzedaży reklam wypracowane przez Gazeta.pl były na wyższym poziomie niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. W trzecim kwartale 2024 r. nieznacznie spadły również wpływy ze sprzedaży usług reklamowych segmentu Reklama Zewnętrzna.

W trzecim kwartale 2024 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios spadły o 21,2% do 56,4 mln zł, a przychody ze sprzedaży barowej w kinach o 10,3% do blisko 36 mln zł. W omawianym okresie w kinach sieci Helios sprzedano 2,6 mln biletów, czyli o 23,5% mniej w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Niższa frekwencja to m.in. efekt tzw. luki repertuarowej, która powstała na skutek zeszłorocznego strajku aktorów i scenarzystów w Hollywood, a także wystąpienie „efektu Barbenheimer” w bazie porównawczej z zeszłego roku. Na niską frekwencję wrześniową największy wpływ miała powódź na południu Polski w połowie tego miesiąca. Jednocześnie warto zwrócić uwagę na sukces „Akademii Pana Kleksa”, czyli filmu dystrybuowanego przez NEXT FILM, który po trzech kwartałach znajduje się na 2. miejscu w polskim box office, ustępując miejsca jedynie światowemu hitowi „W głowie się nie mieści 2”.

W trzecim kwartale 2024 r. wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw wyniosła 31 mln zł i zmniejszyła się o 6,3% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. Jednocześnie, wyższe przychody – o 13,2% – wypracowało Wydawnictwo Agora, które w tym czasie wydało takie popularne tytuły, jak „Kryminalna historia Watykanu” Artura Nowaka i Arkadiusza Stempina, „Los, który dziedziczysz. Jak się uwolnić od rodzinnych traum” Noémi Orvos-Tóth czy „Koncern Autokracja. Dyktatorzy, którzy chcą rządzić światem” Anne Applebaum.

W trzecim kwartale 2024 r. koszty operacyjne netto Grupy Agora spadły o 0,8% do prawie 335 mln zł. Największą pozycję wśród wydatków Grupy w tym okresie stanowiły koszty usług obcych, które wyniosły niemal 116 mln zł i były niższe o 5,9% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus