Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki CDA za trzeci kwartał 2024 r. oraz komentarz zarządu

Udostępnij
PLN III kwartał 2024 III kwartał 2023 zmiana r/r
Przychody ze sprzedaży 25 684 419 21 442 573 20%
Zysk ze sprzedaży 10 160 413 7 639 056 33%
Zysk z działalności operacyjnej 10 160 498 7 696 963 32%
Zysk brutto 10 268 437 7 774 046 32%
Zysk netto 8 332 419 6 287 178 33%

 

W trzecim kwartale 2024 roku Emitent odnotował blisko 25,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, a w ujęciu narastającym prawie 75,2 mln zł. Przychody ze sprzedaży produktów, usług i towarów z wyłączeniem zmiany stanu produktów w ujęciu kwartalnym wyniosły natomiast ponad 25,6 mln zł. Narastająco wartość ta wyniosła 74,8 mln zł.

Sprzedaż miesięcznych abonamentów CDA Premium oraz CDA TV wyniosła blisko 22,3 mln zł, a sprzedaż e-commerce prawie 2,9 mln zł. Na koniec września 2024 roku liczba aktywnych subskrypcji CDA Premium oraz pakietów Start oraz Podstawowy w ramach oferty CDA TV wyniosła 636 863.

Zysk operacyjny Emitenta odnotowany w trzecim kwartale 2024 roku wyniósł ok. 10,2 mln zł. Narastająco w 2024 roku Spółka wypracowała EBIT na poziomie blisko 28,8 mln zł. W trzecim kwartale 2024 roku Emitent wypracował zysk netto w kwocie ponad 8,3 mln zł, a w ujęciu narastającym 23,8 mln zł.

Odnotować należy, że wpływ na rentowność prowadzonej przez Spółkę działalności ma fakt, że Emitent zobowiązany jest do uiszczania podatku audiowizualnego. Wartość opłaty audiowizualnej poniesiona przez Emitenta w omawianym kwartale wyniosła blisko 334,3 tys. zł.

W dniu 20 września 2024 r. weszła w życie Ustawa o zmianie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz niektórych innych ustaw ("Ustawa"), która wprowadziła zmiany związane z wdrożeniem do polskiego porządku prawnego dwóch dyrektyw Parlamentu Europejskiego, określanych mianem "dyrektywy SATCAB II" oraz "dyrektywy DSM", o czym Emitent informował w raporcie ESPI 16/2024 z dnia 20 września 2024 r. w nawiązaniu do raportu ESPI 7/2024 z dnia 27 czerwca 2024 r.

Ustawa wprowadziła m.in. nieobecny dotychczas w polskim porządku prawnym obowiązek uiszczania tantiem twórcom treści audiowizualnych z tytułu eksploatowania ich dzieł w Internecie, poprzez dokonywanie odpowiednich płatności do zrzeszających twórców treści Organizacji Zbiorowego Zarządzania ("OZZ"). W ocenie Zarządu, obowiązek uiszczania tantiem z udostępniania treści obejmie dwie gałęzie działalności Spółki: serwis VOD CDA Premium, którego CDA jest operatorem, oraz usługę dostępu do telewizji w modelu OTT - CDA TV.

Na chwilę obecną Spółka kontynuuje rozpoczęte w III kw. br. rozmowy w sprawie zawarcia umów z właściwymi OZZ. Ostateczna wysokość płatności, jakie uiszczane będą przez Spółkę poszczególnym OZZ, nie została jeszcze ustalona, przy czym Zarząd obecnie nie jest w stanie wskazać przewidywanej daty zakończenia negocjacji. Wysokość tantiem zostanie uzgodniona w efekcie indywidualnych negocjacji z każdym z uprawnionych do ich pobierania OZZ.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus