Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Tomasz Burczyński: Fabrity Commerce pokazuje, w jaki sposób strategicznie myślimy o akwizycjach

Udostępnij

Rebranding Panda Group na Fabrity Commerce to finalny etap integracji przejętej spółki w strukturze Grupy Fabrity Holding. Wypracowany model transakcji M&A i rozszerzania grupy kapitałowej ma być powielany, przynosząc korzyści klientom, Grupie Fabrity, przejętym zespołom oraz dotychczasowym właścicielom przejmowanych firm, którzy z założenia pozostają aktywnymi liderami swoich organizacji.

Po ośmiu miesiącach od zakupu Fabrity Commerce (wówczas Panda Group) przez spółkę Fabrity widać już efekty synergii i budowanie wartości z korzyścią dla obu stron transakcji, a przede wszystkim dla klientów - nie tylko Fabrity Commerce, ale również całej Grupy FAB (FABRITY).

– Kluczowe są dla nas wspólne procesy, które usprawniają funkcjonowanie i przyczyniają się do zwiększenia rentowności projektów. Uwolnienie mojego czasu i koncentracja na działaniach sprzedażowych już przynoszą konkretne efekty. Jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom technologie obecne w Fabrity, a klientom Fabrity zaawansowane technologie e-commerce. Właśnie o taką synergię nam chodzi — zauważa Szymon Niedziela, Prezes Zarządu Fabrity Commerce i współzałożyciel spółki.

– Uporządkowaliśmy procesy biznesowe wewnątrz nowej spółki w Grupie, rozwinęliśmy również zaplecze technologiczne dzięki współpracy zespołów wewnętrznych. Przełożyło się to zresztą na pozyskanie nowych klientów, w tym z USA. Zacieśniamy również współpracę z klientami z Europy, realizując m.in. bardzo interesujące projekty zwiększające poziom doświadczeń użytkowników (UX) i efektywność e-commerce. Rozwijamy także współpracę z partnerami technologicznymi. Poszerzyliśmy kompetencje sprzedażowe i ten obszar w kolejnych miesiącach będziemy jeszcze umacniać — mówi Maja Rutkowska, Wiceprezes Zarządu Fabrity Commerce.

– Fabrity Commerce pokazuje, w jaki sposób strategicznie myślimy o akwizycjach. Z jednej strony skokowo powiększamy kompetencje i przychody w obszarze, który nie był dotychczas naszą specjalizacją. Z drugiej zaś koncentrujemy się na tym, jak dzięki synergiom w Grupie Fabrity możemy wspólnie szybciej rozwijać się i zwiększać przychody. Dla naszych akcjonariuszy oznacza to przyspieszenie wzrostu i budowy wartości Grupy — podkreśla Tomasz Burczyński, Prezes Zarządu Fabrity Holding S.A.

Spółka Fabrity Commerce to firma znana z jakości usług, która specjalizuje się w rozwiązaniach ecommerce, w szczególności wykorzystując Magento i Hyvä. Podczas obecności w Grupie Fabrity zakres usług poszerzył się o kolejne usługi, w tym związane z rozwojem e-commerce B2B, audytem UX/UI, optymalizacją wskaźnika konwersji, wdrażaniem platform do zarządzania informacjami o produktach (PIM) czy automatyzacją testów.

Spółka Fabrity nabyła w lutym 2024 roku 51% udziałów w spółce Panda Group (obecnie Fabrity Commerce) od dwóch jej założycieli i menedżerów. Dotychczasowi wspólnicy zachowali łącznie 49% udziałów i są aktywnie zaangażowani w pracę nad rozwojem spółki, a jeden z nich pozostał na stanowisku Prezesa Zarządu. Oprócz uzgodnionej ceny nabycia pakietu większościowego założyciele Panda Group mogą otrzymać również wypłatę dodatkowej kwoty pod warunkiem spełnienia określonych celów biznesowych w okresie dwóch lub trzech lat (earn-out).

Inwestycja w Panda Group to pierwsza tego typu transakcja Grupy Fabrity, która posiada już jednak znaczne doświadczenie transakcyjne z ostatnich lat, ale w roli sprzedającego. W czerwcu 2022 r. zbyła udziały w spółce Oktawave (kupującym była Netia z Grupy Polsat Plus), a we wrześniu 2023 r. w spółkach segmentu marketingowego, K2 Create i K2 Precise (kupującym była Grupa Altavia/Kamikaze). W efekcie tych transakcji Fabrity Holding jest obecnie grupą działającą wyłącznie w segmencie technologicznym — usług i rozwiązań IT.

Fabrity kontynuuje działania związane z poszukiwaniem szans rozwoju poprzez akwizycje. W obszarze zainteresowań Grupy są podmioty z segmentu usług i rozwiązań IT, które mogą pozytywnie wpłynąć na poszerzenie kompetencji biznesowych i technologicznych lub na poszerzenie bazy klientów na wybranych rynkach. Założenia te są spójne z realizowaną strategią na lata 2024–2026.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus