Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Compremum spadł w pierwszym półroczu do 9 mln zł

Udostępnij

W pierwszym półroczu 2024 Grupa CPR (COMPREMUM) osiągnęła ok. 85 mln zł przychodów, 15 mln zł zysku operacyjnego i 9 mln zł zysku netto. Compremum utrzymało rentowność powyżej średniej w sektorze budowlanym (niemal 11% na poziomie zysku netto) pomimo niższych przychodów na realizowanych kontraktach.

Trwające mediacje dotyczące aneksu do kontraktu GSM-R, zakończenie robót budowlanych na kontrakcie realizowanym dla IKS Solino z trwającymi testami szczelności i procedurami odbiorowymi spowodowały spadek przychodów o ponad 40%, w porównaniu do pierwszej połowy ubiegłego roku, gdy Grupa osiągnęła wyjątkowo wysokie wyniki sprzedaży.

Pomimo zmniejszenia skali obrotów Grupa utrzymała wysoki poziom rentowności, z marżą EBITDA ponad 19% i niemal 11% marżą zysku netto. Wynikało to z utrzymania marży brutto ze sprzedaży na poziomie ubiegłorocznym oraz redukcji kosztów stałych Grupy.

Zmniejszenie bieżących przerobów na realizowanych kontraktach budowlanych było też przyczyną ujemnych przepływów pieniężnych netto z działalności operacyjnej, w ślad za spłatą zobowiązań na realizowanych projektach.

Spółka pozytywnie ocenia osiągnięte wyniki biorąc pod uwagę okoliczności dotyczące kontraktu GSMR mającego największy wpływ na funkcjonowanie Grupy. Zarząd oczekuje zakończenia prowadzonych mediacji na przełomie roku. Do końca bieżącego roku powinny również zakończyć się procedury odbiorowe na kontrakcie Solino realizowanym dla Grupy Orlen.

Po wyjściu z segmentu stolarki otworowej w 2023 roku Grupa Compremum skupia się na umocnieniu pozycji w segmencie budowlanym. Spółka posiada również doświadczenie w realizacji projektów deweloperskich i jest zainteresowana rozwojem działalności w tym segmencie w przyszłości. W segmencie OZE prowadzone są dalsze analizy kierunków rozwoju w kontekście zmian w otoczeniu rynkowym, szczególnie w zakresie rynku baterii samochodów elektrycznych i tempa rozwoju rynku stacjonarnych magazynów energii elektrycznej. Trwa również proces restrukturyzacji segmentu kolejowego, w związku z odstąpieniem w lipcu 2023 r. przez konsorcjum Compremum i Transtrain od realizacji umów z PKP Intercity na modernizację 14 wagonów (rozpoczęta w maju br. mediacja przed Sądem Polubownym Prokuratorii Generalnej RP, RB nr 9/2024).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus