Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Echo Investment kończy półrocze z 15,2 mln zł zysku netto

Udostępnij

W pierwszej połowie 2024 r. Grupa Echo Investment udanie realizowała strategię rozwoju, kontynuując projekty w budowie, sprzedając blisko 900 mieszkań oraz debiutując w segmencie prywatnych akademików. Łączna wartość aktywów Grupy na koniec czerwca br. wyniosła ponad 6,5 mld złotych, a zapasy gotówki przekroczyły poziom 523 mln złotych.

W pierwszej połowie 2024 r. ECH (ECHO) wypracowała ponad 15 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej. W tym okresie firma sprzedała 882 mieszkania pod szyldem Archicomu, co oznacza wzrost o blisko 10% w porównaniu z analogicznym okresem rok temu. Liczba mieszkań przekazanych klientom wyniosła 480. Do końca roku Grupa planuje sprzedać łącznie 2,6 tys. mieszkań, co przybliży ją do długoterminowego celu, jakim jest sprzedawanie 4 tys. mieszkań rocznie.

– W pierwszej połowie 2024 r., w którym na wycenę nieruchomości i zachowania konsumentów wpływało zmienne otoczenie makroekonomiczne, wzmacnialiśmy pozycję Grupy w kluczowych sektorach. Oprócz stabilnych wzrostów pod względem sprzedaży mieszkań, rozszerzyliśmy naszą działalność na segment prywatnych akademików, w którym widzimy duży potencjał i alternatywne źródło solidnych zysków – mówi Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment.

Rozwój w segmencie living, w tym pierwsze projekty StudentSpace w drodze

Portfel platformy Resi4Rent powiększył się w pierwszym półroczu do 4,4 tys. gotowych mieszkań na wynajem w 15 lokalizacjach – to największy podmiot na rynku PRS w Polsce. Do końca br. Resi4Rent będzie posiadać ponad 6,2 tys. działających mieszkań tego typu oraz kolejne 4 tys. w budowie.

We wrześniu br. oficjalnie wystartowała budowa dwóch pierwszych projektów w ramach nowej platformy prywatnych domów studenckich StudentSpace – wspólnego przedsięwzięcia Echo Investment, Signal Capital Partners oraz Griffin Capital Partners. Dwa pierwsze akademiki powstają w Krakowie i zaoferują łącznie 1,2 tys. łóżek. Docelowo pod marką StudentSpace planowana jest realizacja miejsc do odpoczynku i nauki dla około 5 tys. studentów w największych ośrodkach akademickich w kraju.

Kluczowe projekty zgodnie z harmonogramem

W ramach Grupy Echo-Archicom powstaje obecnie ponad 4,4 tys. mieszkań na sprzedaż, z czego budowa ponad 1,7 tys. wystartowała w pierwszym półroczu. Start realizacji kolejnych 2,3 tys. lokali planowany jest do końca br.

W Warszawie zgodnie z planem rośnie budynek Office House (31 tys. mkw.) oraz apartamentowiec M7 (140 mieszkań premium), powstające w ramach wielofunkcyjnego kwartału Towarowa 22. Office House cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem potencjalnych najemców, a jeszcze we wrześniu poziom wynajęcia budynku osiągnie poziom 65%.

We Wrocławiu Echo Investment kontynuuje budowę pierwszego etapu Swobodna SPOT, a w Krakowie projektu mixed-use WITA, obejmującego m.in. ponad 26 tys. powierzchni komercyjnej i 176 komfortowych apartamentów.

Portfel nieruchomości warty 6,5 mld zł

– Realizacja projektów najwyższej jakości w duchu ESG, dywersyfikacja portfela oraz partnerskie relacje z wiodącymi inwestorami i instytucjami finansowym, są dla nas niezmiennie fundamentami biznesu, dzięki którym Grupa z powodzeniem osiąga kolejne etapy rozwoju. Nasze plany rozwojowe są wspierane przez środki pozyskane w drodze emisji wraz z wysokim stanem gotówki w Grupie, który na koniec drugiego kwartału br. wyniósł 523 mln zł – komentuje Maciej Drozd, wiceprezes ds. finansowych Grupy.

W pierwszej połowie 2024 r., Echo Investment wspólnie z EPP sfinalizowało też zielone refinansowanie Galerii Młociny w kwocie ponad 145 mln euro.

W pierwszej połowie br. nieruchomości handlowe – Galeria Młociny oraz Libero, dzięki ciągłemu poszerzaniu oferty i silnemu wsparciu marketingowemu, zachowały stabilną pozycję na rynku warszawskim i katowickim. Oba obiekty mogą pochwalić się blisko 100 proc. wynajęciem. W drugim kwartale 2024 r. obroty Galerii Młociny wzrosły o 9 proc. a odwiedzalność o 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok temu. W przypadku Libero obroty były wyższe o 5 proc., a odwiedzalność o 8 proc. wyższa.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus