Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

BeeIN liczy na nowe kategorie produktowe i dofinansowania z rządowych programów

Udostępnij

BEE (BEEIN), notowana na NewConnect i obecna na 20 rynkach spółka z sektora OZE, zwiększyła w II kwartale br. wartość netto sprzedaży do 15,8 mln zł (vs 8,6 mln zł w I kwartale), co stanowi wzrost o 83%. W I półroczu beeIN S.A. sprzedała łącznie ponad 68 tys. produktów (wobec ponad 52 tys. w I połowie 2023 r.), uzyskując 24 mln zł przychodów netto ze sprzedaży.

W II kwartale spółka istotnie zwiększyła liczbę sprzedawanych produktów, która przekroczyła 46 tys. (vs ponad 22 tys. produktów sprzedanych w I kwartale). W okresie od kwietnia do czerwca 2024 r. beeIN S.A. odnotowała wzrost wolumenu sprzedaży paneli fotowoltaicznych sięgający 42 tys. (wobec 31 tys. w analogicznym okresie ub. r.). Uzyskanie tego wyniku dowodzi słuszności przyjęcia modelu multidystrybutora, dzięki któremu spółka może oferować w konkurencyjnych cenach produkty adresowane do właścicieli farm solarnych.

- Wraz z początkiem 2024 r. w strukturze przychodowej beeIN pojawiły się magazyny energii, których sprzedaż sukcesywnie rośnie. Niedawno rozszerzyliśmy ofertę o urządzenia od renomowanych producentów – CFE, Deye, Dyness i Kehua, ponieważ spodziewamy się dalszych wzrostów sprzedaży po uruchomieniu naboru do programu „Mój Prąd 6.0”. Jeszcze większe oczekiwania wiążemy jednak ze sprzedażą zestawów dedykowanych beneficjentom „Czystego Powietrza”, których sprzedaż potroiła się w II kw. – mówi Michał Sochacki, CEO beeIN.

Zestawy złożone z pompy ciepła lub pieca na pellet i komponentów pojawiły się w ofercie spółki w 2024 r. Od początku budziły duże zainteresowanie u klientów biznesowych, planujących realizację inwestycji przy udziale dofinansowań z programu „Czyste Powietrze”. Po zanotowaniu dynamicznego wzrostu sprzedaży zestawów w II kwartale, spółka planuje rozszerzenie sprzedaży produktów z tej kategorii także na inne sieci.

- Bardzo duży potencjał widzimy również w produkowanych przez nas zbiornikach buforowych ze stali nierdzewnej oraz zbiornikach CWU, które sprzedajemy w zestawach. Czynnikiem stymulującym ich sprzedaż są dofinansowania z rządowych programow - nasi klienci mogą je uzyskać, ponieważ zbiorniki z logo beeIN spełniają wymogi magazynów ciepła – dodaje Michał Sochacki.

Zestawy dla beneficjentów „Czystego Powietrza” i „Mojego Prądu 6.0.” zawierają zbiorniki buforowe o pojemności 100 l oraz 200-litrowe zbiorniki CWU z wężownicą o długości 3,1 m2 i 300-litrowe zbiorniki CWU z wężownicą o długości 4,7 m2. W skład zestawów wchodzą także grzałki z termostatem i anodą magnezową. Spółka beeIN zaobserwowała skokowy wzrost sprzedaży tej kategorii produktów w drugim kwartale 2024 r. i spodziewa się dalszych wzrostów wraz z otwarciem naboru do 6. edycji „Mojego Prądu”.

- Liczymy na wzrost zainteresowania naszymi produktami w kolejnym kwartale ze względu na planowany start opóźnionej edycji rządowego programu dofinansowań. Jednocześnie, zgodnie z naszą strategią równocześnie stawiamy na ekspansję międzynarodową, sukcesywnie dywersyfikując sprzedaż. Z satysfakcją odnotowujemy fakt, że w drugim kwartale ponownie zwiększyliśmy udział przychodów uzyskiwanych z rynków zagranicznych do 41% i zamierzamy kontynuować ten kierunek – podsumowuje Michał Sochacki, Prezes beeIN.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus