Ponad 1,3 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracował w pierwszym półroczu br. notowany na NewConnect producent i wydawca gier z segmentu Indie Premium na PC, konsole i urządzenia mobilne – P2C (P2CHILL). Studio planuje w tym roku dwie premiery gier – Aztecs The Last Sun oraz Rally Mechanic Simulator, której prolog w ostatnich tygodniach pojawił się na Steam. Ponadto gracze doczekali się flagowej gry studia – Motorcycle Mechanic Simulator 2021 – w wersji na konsolę PlayStation 5.
- Pierwsze półrocze 2024 roku to czas pełen istotnych postępów, sukcesów i obiecujących działań, które na pewno w najbliższym czasie będą kształtowały przyszłość Play2Chill. Głównym wydarzeniem drugiego kwartału była premiera prologu Rally Mechanic Simulator, która zostało niezwykle dobrze przyjęta przez graczy. Dodam, że realizacja tego projektu idzie zgodnie z harmonogramem i zespół intensywnie pracuje nad finalną wersją. Jeśli chodzi o „Azteków” to obecnie koncentrujemy się na wspólnej pracy nad wersją beta, której zakończenie planujemy na koniec sierpnia. Dodatkowo, pracujemy nad odświeżoną wersją demo tej gry, która będzie miała na celu dalsze wzmocnienie projektu przed premierą pełnej wersji - mówi Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill.
W drugim kwartale 2024 r. Play2Chill SA osiągnęła ponad 603 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży, gdzie w analogicznym okresie ub.r. odnotowała przychody z tytułu sprzedaży na poziomie 680 tys. zł. W analizowanym okresie Spółka wypracowała 48 tys. zł zysku netto wobec 123 tys. zł z drugiego kwartału 2023 r. W ujęciu narastającym, Spółka w pierwszej połowie tego roku zaraportowała przychody ze sprzedaży na poziomie 1,3 mln zł. Jednostkowy zysk netto w okresie od stycznia do końca czerwca 2024 r. wyniósł 205 tys. zł, wobec zysku na poziomie 220 tys. zł w porównywalnym okresie 2023 r.
Działalność Play2Chill w drugim kwartale tego roku głównie koncentrowała się na produkcji gier Aztecs The Last Sun, Rally Mechanic Simulator, których premiery planowane są jeszcze w tym roku. W lipcu br. miała miejsce premiera prologu gry Rally Mechanic Simulator na Steam. Początkowe oceny były w ponad 90 proc. pozytywne, obecnie utrzymują się na poziomie 86 proc. – co na tym etapie jest bardzo dobrym wynikiem. Grę do swojej biblioteki na Steam dodało już ponad 140 tys. graczy. W ostatnich miesiącach warszawskie studio pracowało także nad rozwojem Motorcycle Mechanic Simulator 2021. Dzięki współpracy z Ultimate Games symulator mechanika motocyklowego doczekał się wersji na konsolę PlayStation 5. Ponadto lipcowa promocja „Daily Deal” na Steam znacząco zwiększyła sprzedaż, a gra uplasowała się w TOP 300 najlepiej sprzedających się gier na tej platformie. Wishlista, oscylująca w okolicach 120 tys. zapisów, sugeruje, że gra nadal będzie przynosiła znaczące przychody.
- Spółka znajduje się nieustannie w fazie inwestycji produkcyjnej, marketingowej oraz produktowej, a w tym roku nie było żadnej premiery pełnej wersji naszej gry. To główne aspekty, które wpłynęły bezpośrednio na aktualne wyniki finansowe Play2Chill. Wszystkie prace developerskie nad rozpoczętymi projektami idą zgodnie z założonym planem, co jest naszym priorytetem. Mamy nadzieję na dwie premiery jeszcze w tym roku. Rally Mechanic Simulator jest na końcowych etapach produkcji i dopiero po potwierdzeniu najwyższej jakości produkty pokażemy go w pełnej wersji, natomiast data premiery Aztecs The Last Sun jest w pełni zależna od wydawcy gry - mówi Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill. - Nasz zespół nieustannie pracuje także nad rozwojem nowych możliwości biznesowych. Wierzymy, że te wysiłki przyniosą wkrótce wymierne rezultaty i będziemy mogli podzielić się, zarówno z inwestorami jak i graczami, nowymi, pozytywnymi wiadomościami - dodaje.
Dodatkowo współpraca z Toplitz GmbH w ramach projektu Permafrost przebiega zgodnie z planem, a zespół intensywnie pracuje nad finalizacją wersji demo. Prezentacja nowego trailera jest zaplanowana podczas tegorocznych targów Gamescom. Projekt jest realizowany przez SpaceRocket Games, w której Play2Chill posiada 20 proc. udziałów. Zadaniem spółki stowarzyszonej jest realizacja gry survivalowej tworzonej na silniku Unreal Engine 5.