- Przychody ze sprzedaży: 16,5 mln PLN:
- w tym 16,3 z gier mobilnych i 0,2 mln z projektów blockchain,
- Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform: 5,6 mln PLN:
- w tym 5,4 mln PLN bez przychodów z projektów blockchain
- 18,8 mln pobrań
- Gry z największymi przychodami: Hunt Royale, Darts Club, Dawn of Ages
[mln PLN] |
Kwiecień |
Maj |
zmiana % m/m |
---|---|---|---|
Przychody ze sprzedaży, w tym: |
17,8 |
16,5 |
-7,5% |
|
17,5 |
16,3 |
-7,0% |
|
0,3 |
0,2 |
-32,3% |
Prowizje platform |
1,2 |
1,5 |
24,0% |
User Acquisition |
9,9 |
9,4 |
-5,5% |
Przychody pomniejszone |
6,7 |
5,6 |
-16,2% |
|
6,4 |
5,4 |
-15,4% |
Przychody ze sprzedaży Grupy BBT (BOOMBIT) w maju 2024 r. wyniosły 16,5 mln PLN (-7,5%), w tym 16,3 mln PLN z gier mobilnych i 0,2 mln PLN z projektów blockchain. Wydatki na User Acquisition zmniejszyły się do 9,4 mln PLN (-5,5%), a koszty prowizji platform wzrosły do 1,5 mln PLN (24,0%). Grupa miała 18,8 mln pobrań i 5,6 mln PLN (-16,2%) przychodów pomniejszonych o UA i prowizje platform. Bez uwzględniania przychodów z projektów blockchain wynik ten wyniósł 5,4 mln PLN (-15,4%).
“Spadek przychodów oraz kosztów marketingu związany jest z gorszymi wynikami w grach Hyper-Casual, w ostatnim czasie obserwujemy niższą rentowność prowadzonych kampanii. Dotyczy to zwłaszcza sieci społecznościowej Facebook, gdzie w znacznie większym stopniu niż dotychczas konkurujemy z dużymi platformami sprzedażowymi, które podbijają koszt pozyskania nowych użytkowników. Jeśli chodzi o gry Mid-Core to przychody z tych gier wzrosły o kilkanaście procent. W Hunt Royale budujemy aktualnie bazę graczy przed wydaniem długo oczekiwanej aktualizacji Dark Forest. Nowo pozyskani użytkownicy nie zdążyli się jeszcze w pełni zmonetyzować w grze, liczymy że nastąpi to wraz z wydaniem aktualizacji, które po wydłużonych pracach nad jej finalnym przygotowaniem planujemy na pierwszą połowę czerwca.”- powiedział Marcin Olejarz, Prezes Zarządu Boombit.“Wśród najlepszych tytułów w maju jest gra Dawn of Ages, która została wydana 9 maja. Wyniki gry wyglądają bardzo obiecująco, w samym maju gra zdążyła wypracować blisko 1,5 mln PLN przychodów, ma również stabilną liczbę dziennych graczy na poziomie około 40 tys. Tytuł będzie nadal intensywnie rozwijany, wiążemy z nim bardzo duże nadzieje.” dodał Marcin Olejarz.
Przychody ze sprzedaży [mln PLN]
W maju 2024 r. najlepiej zarabiającymi tytułami ponownie były Hunt Royale (2,8 mln PLN przychodów), Darts Club (2,0 mln PLN), oraz Dawn of Ages (1,5 mln PLN).