Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

IMS zapowiada wzrost zysku netto za 2024 r.

Udostępnij

Rekordowe zyski roczne Grupy IMS, pierwszy raz w historii osiągnięty 8-cyfrowy zysk netto. Wyraźny wzrost rentowności dzięki zwiększeniu bazy abonamentowej w segmencie premium oraz konsekwentnej dyscyplinie kosztowej.

Wybrane szacunkowe skonsolidowane dane finansowe Grupy IMS bez spółek projektu Closer Music

Grupa IMS (GPW: IMS), lider polskiego rynku marketingu sensorycznego, opublikowała wstępne, szacunkowe rezultaty za rok 2024. Potwierdzają one umacnianie wiodącej pozycji rynkowej i długoterminowy trend rozwoju bazy obsługiwanych lokalizacji abonamentowych. Skonsolidowany zysk operacyjny z wyłączeniem startupowego projektu Closer Music wzrósł szacunkowo o 42% wobec rezultatu roku 2023, do 16,5 mln zł, a analogiczny zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej był szacunkowo wyższy aż o 64% rok do roku (12,3 mln zł). Wyraźnie wzrosły też poziomy rentowności, dzięki czemu marża EBITDA zbliżyła się do 34% (+6 pkt. proc.), a marża netto przekroczyła 19% (+7 pkt. proc.).

- Pozyskaliśmy w roku 2024 blisko 3 tys. nowych lokalizacji abonamentowych, głównie w segmencie premium. Dbaliśmy również o dyscyplinę kosztową. Zanotowaliśmy najwyższe zyski w naszej historii i mamy ambicje osiągać kolejne rekordy - komentuje Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu IMS S.A.

- Patrząc na zeszły rok, czujemy niedosyt w segmencie usług reklamowych, choć już druga połowa zeszłego roku była wyraźnie lepsza, a pozytywne trendy w tym obszarze obserwujemy również w bieżącym roku – dodaje.

Liczba lokalizacji abonamentowych Grupy IMS w latach 2000-2024:

Finalne rezultaty finansowe Grupy IMS znajdą się w raporcie okresowym za rok 2024, którego publikacja – zgodnie z harmonogramem publikacjiraportów okresowych (RB nr 1/2025) – zaplanowana jest na 16 kwietnia br.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus