CLD (CLOUD), jeden z największych dostawców danych do targetowania reklamy internetowej na świecie, opublikował wyniki za I kwartał 2024 r. Był to najlepszy w historii pierwszy kwartał roku pod względem EBITDA oraz rozwoju sprzedaży danych, czyli skalowalnej działalności o zasięgu międzynarodowym. Skorygowana EBITDA Grupy w raportowanym okresie wyniosła 6,7 mln PLN, co oznacza wzrost o 6,5% r./r. Sprzedaż danych stanowi już 97,7% przychodów Cloud Technologies.
- Koncentracja na kluczowej dla rozwoju Cloud Technologies sprzedaży danych przynosi kolejne efekty i przekłada się na najlepszy I kwartał w historii Grupy. Sprzedaż danych w raportowanym okresie wzrosła o 12% r./r. w walucie bazowej, czyli USD, a przychody ze sprzedaży danych w I kwartale wyniosły 10,7 mln PLN, co oznacza najwyższy w historii poziom w tym okresie. Historycznie najlepsze wyniki wypracowaliśmy mimo wysokiej bazy z 2023 roku. Osiągnęliśmy również najlepszą w I kwartale EBITDA Grupy, która wyniosła 6,7 mln PLN, przy czym warto zwrócić uwagę, że marża EBITDA wyniosła rekordowe 61%. Zaprezentowane wyniki potwierdzają, że konsekwentna realizacja naszej Strategii rozwoju na lata 2023-2025 daje nam możliwość lepszego wykorzystania naszej autorskiej technologii i umacniania rynkowej pozycji wiodącego, globalnego dostawcy danych - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
W minionym, 2023 roku, Cloud Technologies ponownie poprawiła wyniki sprzedaży danych osiągając w tym zakresie najlepsze wyniki w historii. Mimo bardzo wysokiej bazy (38,5 mln PLN w 2022 r.) roczne przychody ze sprzedaży danych wzrosły o 15,8% r./r. (23,5% w walucie bazowej, czyli USD), do 44,6 mln PLN. W I kwartale 2024 r. Cloud Technologies wypracowało 11 mln PLN przychodów, a sprzedaż danych stanowi już 97,7% przychodów Grupy. W raportowanym okresie zysk netto wyniósł 3 mln PLN, a skorygowana EBITDA Grupy wyniosła 6,7 mln PLN, co oznacza wzrost o 6,5% r./r.
- Zaprezentowane wyniki za I kwartał pokazują pozytywny wpływ skoncentrowania się na sprzedaży danych. Poza historycznie najlepszą w I kwartale sprzedażą danych i EBITDA Grupy na uwagę zasługuje także znaczące zmniejszenie kosztów operacyjnych, co również jest efektem skoncentrowania się na kluczowej dla nas działalności. Natomiast wzrost amortyzacji jest efektem rozwoju naszego stacku technologicznego, który obejmuje m.in. nową wersję platformy DMP wdrożoną we wrześniu ubiegłego roku oraz zakup kodów źródłowych. Analizując wyniki finansowe warto również pamiętać, że ze względu na sezonowość w naszej branży I kwartał jest historycznie najsłabszy w roku - dodaje Piotr Soleniec, CFO Grupy i członek zarządu Cloud Technologies.
Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji nowej strategii spółka zamierza przeznaczyć do 100 mln PLN w latach 2023 - 2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników, z czego 125 000 akcji zostało już nabytych w ramach skupu akcji własnych, który został zrealizowany w grudniu 2023 roku. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. 30 czerwca zeszłego roku spółka wypłaciła z zysku netto za 2022 rok dywidendę w łącznej wysokości 4,6 mln zł, co oznaczało 1 zł dywidendy na akcję. 15 kwietnia br. Zarząd zarekomendował wypłatę dywidendy za 2023 rok w wysokości 5,6 mln zł, czyli 1,25 za akcję, a Rada Nadzorcza pozytywnie zaopiniowała rekomendację Zarządu.