Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Strata netto Alma Market zwiększyła się do 149,46 mln zł w 2015 r.

Udostępnij

Alma Market odnotowało 149,46 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2015 r. wobec 13,54 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

"Podsumowując wyniki, trzeba stwierdzić, że cały rok 2015 grupa kapitałowa Alma Market S.A. zamknęła stratą w wysokości 145,6 mln zł. Z czego strata przypadająca akcjonariuszom Alma Market SA wyniosła 149,5 mln zł. 2015 rok był trudny dla grupy kapitałowej, niemniej jednak w 2016 roku spółki grupy kapitałowej powinny poprawić swoje wyniki" - napisał prezes Jerzy Mazgaj w liście do akcjonariuszy.


Zysk operacyjny wyniósł 145,63 mln zł wobec 0,23 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 563,62 mln zł w 2015 r. wobec 1 656,66 mln zł rok wcześniej.

"Zrealizowana niższa sprzedaż wynikała przede wszystkim ze zmniejszenia przychodów ze sprzedaży spółki zależnej Krakchemia SA o 57,2 mln zł w stosunku do roku 2014 oraz spadku przychodów spółki dominującej w wysokości 34,4 mln zł. Niemniej jednak Krakchemia SA poprawiła zdecydowanie swoją rentowność i zrealizowała zysk netto w kwocie 7,3 mln zł w 2015 roku, czyli ponad dwukrotnie wyższy niż rok wcześniej" - podsumował prezes.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2015 r. wyniosła 98,37 mln zł wobec 9,52 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa kapitałowa ALM (ALMA) Market prowadzi działalność w następujących obszarach: sprzedaż detaliczna artykułów żywnościowych, sprzedaż detaliczna odzieży i obuwia, sprzedaż hurtowa granulatów tworzyw sztucznych, folii, oraz pozostałych artykułów chemicznych w tym wyrobów z tworzyw sztucznych i chemikaliów, działalność w branży nieruchomości w zakresie obsługi nieruchomości i ich wynajmu, a także realizacji projektów developerskich.