CD Projekt zaprezentował dane finansowe za IV kwartał i tym samym za cały 2023 rok. Przychody ze sprzedaży Spółki zwiększyły się do 462.3 mln PLN (+40.5% r/r), EBIT osiągnął poziom 183.7 mln PLN (+28.7% r/r), zaś zysk netto wyniósł 187.0 mln PLN (+38.9% r/r). Przedstawione wyniki należy uznać za bardzo dobre. Nie tylko przewyższyły one rynkowe oczekiwania, ale także sprawiły, że cały rok 2023 był drugim najlepszym okresem w dotychczasowej historii Grupy. W 4Q'23 przychody Spółki napędzane były głównie mocną sprzedażą gry Cyberpunk 2077 oraz dodatku Widmo Wolności (premiera 26 września), który do końca grudnia rozszedł się w liczbie ponad 5 mln egzemplarzy. Wydane DLC zbiera dodatkowo świetne opinie zarówno od graczy, jak również od przedstawicieli branży, posiadając na dzień dzisiejszy 89% pozytywnych recenzji na platformie Steam. Wprawdzie spodziewamy się, że w najbliższych latach Spółkę czekać będą słabsze perspektywy wynikowe, to jednak zainteresowanie jej walorami powinno ulegać stopniowej poprawie wraz ze zbliżającym się harmonogramem premier.
- Dynamiczny wzrost przychodów r/r. W 4Q’23 przychody Grupy wzrosły o 40.5% r/r, co było w głównej mierze zasługą dynamicznie rosnącej sprzedaży w segmencie produkcji gier (CR PROJEKT RED; +47.2% r/r). Rezultat ten to pochodna wspomnianej już wyżej udanej premiery dodatku Widmo Wolności do Cyberpunk 2077. Przychody uzyskane przez DLC oraz podstawową wersję gry odpowiadały za około 80% wartości rocznej sprzedaży w całym segmencie.
- Koszty SG&A rosną w tempie szybszym od przychodów. Na przestrzeni analizowanego okresu, w dalszym ciągu pod presją pozostawały koszty sprzedaży Spółki, które w relacji kw./kw. wzrosły o blisko 40%. Największy wpływ na to miały rosnące koszty promocji produktów Studia w segmencie CD PROJEKT RED (produkcja gier), co związane było zwłaszcza z promocją dodatku Widmo Wolności oraz wsparciem sprzedaży tytułu Cyberpunk 2077 (w tym również edycji Cyberpunk 2077: Ultimate Edition wydanej w grudniu 2023 r.). W przypadku segmentu GOG.COM (platforma cyfrowej dystrybucji gier) dynamika kosztów sprzedaży w 4Q’23 była istotnie niższa i wyniosła 10.0% r/r (efekt zwiększenia skali działalności). Jeszcze szybsze tempo wzrostu w 4Q’23 obserwowane było natomiast na poziomie kosztów ogólnego zarządu, których to przyrost wyniósł aż 151.4% r/r. Był to przede wszystkim efekt zwiększenia nakładów na prace nad przyszłymi tytułami, wyższych wynagrodzeń kadry zarządzającej, a także rosnących kosztów związanych z funkcjonowaniem dotychczasowego oraz z wprowadzeniem nowych Programów motywacyjnych (A i B).
- Zysk netto istotnie wyższy niż przed rokiem. Skonsolidowany zysk netto Grupy w 4Q’23 osiągnął poziom 187.0 mln PLN i był o 38.9% wyższy niż przed rokiem. Uzyskany wynik sprawił, że zakończony niedawno rok obrotowy był drugim najlepszym okresem w dotychczasowej historii CDR (CDPROJEKT) (w 2023 r. łączny zysk netto wyniósł 481.1 mln PLN, tj. +38.8% r/r). Jednocześnie warto również zwrócić uwagę na poprawę wskaźników rentowności netto w poszczególnych segmentach, jak i w całej Grupie. Na przestrzeni 2023 r. wskaźnik ten w przypadku Spółki wzrósł z poziomu 36.4% do 39.1%, na co znaczący wpływ miała poprawa wyników w segmencie CD PROJEKT RED (zysk netto w 4Q23’ +43.4% r/r; efekt premiery dodatku Widmo Wolności do gry Cyberpunk 2077).
- Stabilny cash flow. Sytuacja finansowa Spółki na koniec 2023 r. pozostaje solidna, pomimo przeprowadzonych inwestycji w produkcję nowych tytułów (ok. 273 mln PLN), a także wypłaty dywidendy na rzecz akcjonariuszy (99.9 mln PLN). Przepływy z działalności operacyjnej Grupy na przestrzeni roku zwiększyły się do 610.9 mln PLN (+204.9 mln PLN r/r), działalność inwestycyjna wykazała 607.3 mln PLN ujemnych przypływów pieniężnych (-271.7 mln PLN r/r) zaś cash flow z działalności finansowej wyniósł -103.3 mln PLN (+100.9 mln PLN r/r).
- Premiery nowych tytułów nie przed końcem 2026 r. Spółka jesienią 2022 r. ogłosiła przyjęcie nowej, bardzo ambitnej strategii, która zakłada prace na kilkoma tytułami jednocześnie. Gry te mają być realizowane w ramach 3 franczyz: uniwersum Wiedźmina (3 projekty), Cyberpunka (1 projekt), a także zupełnie nowe IP (1 projekt).
- „Projekt Polaris” - pierwsza gra z nowej trylogii wiedźmińskiej i najbardziej zaawansowana produkcja; zespół pracujący nad tytułem liczy ok. 450 osób; projekt ma wejść w fazę produkcyjną w II półroczu 2024 r (obecnie faza preprodukcyja); spodziewamy się że tytuł zadebiutuje nie wcześniej niż pod koniec 2026 r.
- „Projekt Canis Majoris” - remeak pierwszej odsłony Wiedźmina rozwijany we współpracy ze studiem Fool’s Theory; projekt ma być zbudowany na silniku Unreal Engine 5, wykorzystując narzędzia wypracowane na potrzeby „Projektu Polaris”; tytuł znajduje się obecnie w fazie preprodukcyjnej.
- „Projekt Syriusz” - gra z uniwersum Wiedźmina z elementami rozgrywki wieloosobowej; projekt znajduje się w fazie preprodukcyjnej i rozwijany jest przez studio The Molasses Flood; w tworzeniu tytułu zaangażowanych jest obecnie niespełna 40 osób.
- „Projekt Orion” - kontynuacja gry Cyberpunk 2077 opracowana przez bostońskie studio CD Projektu - The Molasses Flood; projekt znajduje się w fazie koncepcyjnej; nad tytułem pracuje obecnie 47 osób.
- „Projekt Hadar” - zupełnie nowe IP znajdujące się w fazie koncepcyjnej; zespół pracujący nad tytułem liczy obecnie ok. 20 osób.
- Rekomendacja Zarządu ws. wypłaty dywidendy. Zarząd Spółki zarekomendował przeznaczenie na dywidendę kwoty 99.9 mln PLN z zysku za rok 2023, co daje 1 PLN dywidendy na akcję (podobnie jak rok temu). Ponadto dzień dywidendy miałby przypadać na 21 czerwca, zaś jej wypłata nastąpić ma 27 czerwca 2024 r.