EMP (EMPLOCITY), notowana na NewConnect spółka zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, opublikowała wyniki finansowe za czwarty kwartał bieżącego roku. Spółka w ciągu dwunastu miesięcy 2023 roku wypracowała przychody na poziomie 4,06 mln zł w porównaniu do 3,93 mln zł w analogicznym okresie w ubiegłym roku. Miniony kwartał był poświęcony pracy nad wdrożeniem nowego produktu u pierwszego klienta oraz zakończeniem prowadzonego na przestrzeni całego 2023 roku projektu R&D.
W samym czwartym kwartale 2023 roku spółka wypracowała 1 mln zł przychodów w porównaniu do 1,07 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie spółka zanotowała 690 tys straty netto w tym okresie wobec 230 tys straty wygenerowanej w czwartym kwartale 2022 roku.
- Końcówka roku była dla nas bardzo pracowita. Pracowaliśmy nad wdrożeniem naszego nowego produktu u jednego z klientów. Udało się to zrobić o czym informowaliśmy niedawno. Nasze nowe rozwiązanie sprawdzi się w firmach, które zatrudniają pracowników, którzy nie mają dostępu do skrzynki mailowej czy telefonu służbowego. Wiążemy duże nadzieje ze wspomnianym produktem. W zeszłym roku zakończyliśmy szereg prac badawczo-rozwojowych i w tym roku chcemy się mocniej skupić na sprzedaży i pozyskiwaniu nowych klientów. Cieszy nas to, że dotychczasowi są zadowoleni z naszym usługi i polecają nasze rozwiązania innym. Jest to nalepszy marketing - skomentował Krzysztof Sobczak – prezes zarządu Emplocity S.A.
Ważnym wydarzeniem w ostatnim czasie dla spółki było wdrożenie nowego produktu EmplocityHUB. Nowe rozwiązanie powstało w ramach prowadzenia prac B+R związanych z opracowaniem Wirtualnego Asystenta wspierającego pracowników liniowych w przedsiębiorstwach produkcyjnych, które realizowano przy współpracy z NCBiR. Pierwszym klientem została firma MOWI S.A.. Celem podpisanej 20 lutego 2023 roku umowy było efektywne wdrożenie innowacyjnego rozwiązania, umożliwiającego skuteczną komunikację z pracownikami produkcyjnymi, którzy nie mieli dotychczas dostępu do służbowego komputera, maila czy telefonu. Wdrożenie tego rozwiązania okazało się sukcesem, co potwierdza aktualny etap prac optymalizacyjnych.
Podpisanie umowy z firmą MOWI S.A. było strategicznym krokiem w rozwoju Emplocity. Komunikacja z pracownikami wykonującymi większośc swoich zadań na hali produkcyjnej stała się bardziej płynna i dostępna, co z pewnością wpłynęło pozytywnie na efektywność działań firmy. Pracownicy, którzy wcześniej byli poza zasięgiem tradycyjnych środków komunikacji, teraz mogą korzystać z nowoczesnych narzędzi, co zwiększa efektywność i precyzję działań. Rozwiązanie zostało wdrożone u klienta pod dedykowaną nazwą FirMOWI. Jak szacuje spółka nowy produkt ma potencjał do wdrożeń zagranicznych, gdzie polskie oddziały firm produkcyjnych będą mogły je przedstawiać w swoich centralach.
- Wprowadzenie nowego produktu bardzo nas cieszy. Świadczy to bowiem o tym, że nasza platforma AI, która stanowi bazę do tworzenia nowych rozwiązań, działa i stanowi odpowiedź na potrzeby naszych klientów. W Emplocity pracujemy od lat ze sztuczną inteligencją i pokazujemy jej praktyczne zastosowanie w przedsiębiorstwach. Komunikacja wewnętrzna z pracownikami z segmentu blue-collar jest tego doskonałym przykładem. Chcemy teraz skupiać się na kolejnych wdrożeniach tego produktu i już prowadzimy ciekawe i obiecujące rozmowy zarówno z naszymi dotychczasowymi klientami, jak i nowymi potencjalnymi – podsumował Krzysztof Sobczak.