Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CCC z 243 mln zł EBITDA w IV kwartale 2023/2024, "nasze ambicje sięgają wyżej"

Udostępnij

Grupa CCC w Q4 2023 (listopad’23 – styczeń’24) odnotowała historycznie najwyższy poziom przychodów w pojedynczym kwartale (2,5 mld PLN). HalfPrice pozostaje najszybciej rosnącym segmentem w Grupie z dynamiką 53% rdr. Ponadto, głównie za sprawą skokowego wzrostu marży brutto w segmentach CCC oraz HalfPrice, a także zrealizowanych oszczędności kosztowych, na poziomie Grupy odnotowano wzrost rentowności EBIDTA (+6 p.p. rdr), przy nadal odbudowującej się sile zakupowej konsumenta. Z kolei w Grupie Modivo z sukcesem sfinalizowano proces obniżenia poziomu i poprawy struktury zapasu – kluczowy dla poprawy rentowności.

Grupa CCC w czwartym kwartale 2023 r. odnotowała przychód na poziomie 2,5 mld PLN, co oznacza najwyższą w historii sprzedaż w pojedynczym kwartale. Wynik ten osiągnięto mimo spowolnienia w sektorze e-commerce i niższej sprzedaży w szyldach Modivo i e-obuwie.pl związanej z nieoptymalną strukturą zapasu. Głównym motorem napędowym wzrostu pozostaje HalfPrice z dynamiką 53% rdr.

W omawianym kwartale Grupa odnotowała skokowy wzrost marży brutto (o 4 p.p.) do poziomu 46,7%, głównie za sprawą dynamicznego wzrostu marży w segmentach CCC (+8 p.p. rdr) oraz HalfPrice (+6 p.p. rdr). 

Za nami niezły sprzedażowo i wynikowo kwartał, ale nasze ambicje sięgają wyżej. Naszym celem pozostaje trwała poprawa rentowności w każdym z szyldów – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC - Liczymy na to, że 2024 będzie rokiem stopniowej odbudowy siły zakupowej konsumenta. Wyhamowanie inflacji, w połączeniu z rosnącymi wydatkami gospodarstw domowych, stworzą sprzyjające środowisko do wzrostu. Jesteśmy przygotowani, żeby ten dobry klimat w pełni wykorzystać, w każdej z naszych linii biznesowych.

Nasze priorytety na 2024 rok to dwucyfrowy wzrost sprzedaży Grupy, poprawa marży brutto w każdej, bez wyjątku linii biznesowej, utrzymanie wysokiej dyscypliny kosztowej, poprawa rentowności EBITDA w każdym z naszych szyldów oraz niższy poziom kosztów finansowych – dodaje Dariusz Miłek.

Grupa CCC wypracowała w omawianym kwartale wynik operacyjny na poziomie 96 mln PLN (+147 mln PLN rdr) i niemal 3-krotnie wyższy rdr zysk EBITDA. Segment CCC w kolejnym już kwartale z rzędu zanotował skokową poprawę rentowności EBITDA, do poziomu przekraczającego 20%. Z kolei HalfPrice w minionym kwartale wypracował przeszło 5-krotnie wyższy rdr wynik operacyjny.

Atrakcyjna oferta produktowa, optymalizacja skali i struktury akcji promocyjnych wraz z lepszymi warunkami zakupu kolekcji przyczyniły się do umocnienia marży brutto w CCC. Powyższe, w połączeniu ze ścisłą dyscypliną kosztową (koszty spadły o 12% rdr; szósty kwartał z rzędu poprawy tego wskaźnika), pozwoliło na wypracowanie wysokiej dwucyfrowej rentowności operacyjnej. HalfPrice, mimo swojego młodego wieku i etapu dynamicznego rozwoju, na którym się znajduje, notuje już wysoką rentowność, powyżej pierwotnie planowanej. Z kolei w Grupie Modivo wchodzimy w nowy rok z dużo lepszą strukturą zapasu, co sprawia, że liczymy na trwałe odbudowanie jej rentowności – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

Rentowność Grupy Modivo pozostawała pod presją realizowanego programu optymalizacji zapasu. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, poziom zapasu Grupy ukształtował się poniżej 1 mld PLN. Poprawiła się także struktura wiekowa zapasu – ponad 84% (+17 p.p. rdr) udziału w niej stanowią najnowsze kolekcje. W stosunku do ubiegłego roku, szybsze i efektywniejsze były również przedsezonowe odbiory towaru z kolekcji wiosna-lato.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus