SHO (SHOPER), najchętniej wybierany w Polsce dostawca sklepów internetowych w modelu SaaS, osiągnął rekordowe wyniki finansowe w 2023 roku. Przychody, zysk operacyjny EBITDA oraz obroty na platformie były kolejny raz najwyższe w historii.
Przychody Shoper w 2023 roku wyniosły 152,6 mln zł. Oznacza to wzrost aż o 24% względem 2022 r., a w porównaniu do 2021 r., niemal podwojenie przychodów spółki. Szybciej od przychodów, bo aż o 31%, wzrósł skorygowany zysk EBITDA. Osiągnął kwotę 50,6 miliona złotych, co oznacza rentowność na poziomie ponad 33%.
– Rekordowe wyniki finansowe Grupy Shoper potwierdzają naszą zdolność do błyskawicznego dostosowania się do zmieniających się warunków makroekonomicznych i wykorzystywania szans jakie w danym czasie daje rynek. W ubiegłym roku, po raz kolejny, zwiększyliśmy do rekordowego poziomu inwestycje w rozwój oferty. Wszystko po to, by sprzedawcy korzystający z platformy Shoper mogli wykorzystać przewagę konkurencyjną bazującą na usługach naszej firmy i know-how naszego zespołu – mówi Piotr Biczysko, członek zarządu ds. finansowych (CFO) w Shoper.
2023 rok był także udany dla klientów Spółki. Sprzedawcy prowadzący sklepy internetowe na platformie Shoper, osiągnęli rekordowo wysokie wyniki, znacznie przewyższające tempo rozwoju rynku. Wartość transakcji uwzględniających sprzedaż ze sklepów internetowych, platform handlowych i porównywarek cenowych (GMV Omnichannel) wyniosła 9,5 mld PLN., co oznacza wzrost aż o 16%, względem poprzedniego roku. Równie szybko rosła sprzedaż w samych sklepach internetowych (GMV Sklepy) osiągając poziom 8,5 mld PLN, czyli o 15% więcej, niż w 2022 roku.
Ostatni kwartał napędził rozwój Shopera
4 kwartał 2023 roku napędzał rynek e-commerce i wyniki finansowe Shopera. Spółka osiągnęła dwucyfrowe wzrosty przychodów w obu segmentach tj. Rozwiązania oraz Abonamenty. Łączny przychód w 4 kwartale wyniósł 43,6 mln PLN, co stanowi 19 % więcej, niż w analogicznym okresie w 2022 r. Shoper w tym okresie umocnił także swoją rentowność. Skorygowany zysk netto spółki wyniósł 10,2 mln PLN, co stanowi wzrost o 31% rok do roku.
Wzmacnianie partnerstw i rozwój oferty zagranicznej
Shoper w 2023 roku sukcesywnie inwestował w rozwój swojej oferty w 4 głównych segmentach takich jak: sprzedaż wielokanałowa, reklama cyfrowa, logistyka oraz usługi finansowe i płatności.
Jednym z istotnych wydarzeń dla spółki było rozszerzenie umowy o współpracy z home.pl, w ramach której ok. 3 tysiące sklepów internetowych zostało przeniesionych z modelu “private label” na platformę Shoper.
– Rozszerzenie współpracy z home.pl to perspektywiczny projekt, który zaangażowanym w niego stronom umożliwia lepsze dostosowanie oferty do potrzeb klientów i osiągnięcie licznych synergii. Zyskają przede wszystkim klienci, którzy dzięki dostępowi do nowych usług wspierających sprzedaż w internecie, będa mogli umocnić swoją pozycję na rynku – komentuje Paweł Rybak, członek zarządu ds. komercyjnych (CCO) w Shoper.
2023 rok dla Shopera oznaczał również wyjście ze swoją ofertą za granicę. Spółka nawiązała partnerstwo z platformą Gomag – najpopularniejszym w Rumunii dostawcą sklepów internetowych. W ramach współpracy, Shoper rozpoczął świadczenie usług reklamy cyfrowej dla klientów tej platformy.