MEX (MEXPOLSKA) – spółka holdingowa notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych – opublikowała szacunkowe skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży za rok 2023, których wartość wyniosła 95,3 mln zł (+16,4 proc. rdr). W ocenie Zarządu, na utrzymanie trendu wzrostowego Grupy kapitałowej wpływa skuteczna strategia rozwoju oraz odpowiednia adaptacja lokali gastronomicznych do obecnie panującej sytuacji gospodarczej w kraju. W Q4 2023, Grupa rozpoczęła działalność czwartego lokalu swojego najnowszego konceptu Chicas&Gorillas, a otwarcie kolejnego planowane jest w Katowicach już w I półroczu 2024. Po sąsiedzku, przy ulicy Mariackiej, powróci również siostrzany koncept Pijalnia Wódki i Piwa. Oba brandy są kluczowym elementem oferty bistro, stanowiącej niezwykle ważny obszar działalności Grupy Mex Polska.
Z danych szacunkowych wynika, że w samym Q4 2023 r. skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży Grupy przekroczyły 21 mln zł (od stycznia do września 2023 liczyły one 73,4 mln zł).
- Za nami udany okres. Widoczny trend wzrostowy przychodów w roku 2023 jest rezultatem zróżnicowanej lokalizacji, starannie opracowanej oferty i ciągłego dbania o dostosowywanie się do gustów klientów. Nasz najmłodszy koncept, Chicas&Gorillas, szybko zdobył uznanie młodej klienteli, co przełożyło się na rosnące przychody. Najnowszy lokal tej marki otworzyliśmy zaledwie trzy miesiące temu w Warszawie, a jego szybkie wzrosty widać już w przychodach za Q4 2023. Z kolejnym otwarciem spod tego szyldu, celujemy już w I półrocze 2024. Tym razem koncept pojawi się na Śląsku, w samym centrum Katowic. Jednocześnie, po sąsiedzku, przy ulicy Mariackiej, powrócimy również z naszą kultową Pijalnią Wódki i Piwa. Śląsk to region o znacznym potencjale dla działalności Mexa, dlatego przewidujemy, że będzie to miało pozytywny wpływ na nasze przyszłe wyniki, co z kolei odczują także nasi Akcjonariusze. – informuje Dariusz Kowalik, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy w Mex Polska.
Chicas&Gorillas to przykład klasycznego shot & coctail baru. Wystój lokali nawiązuje do kultury Pop-Art, a wnętrza są nasycone kontrastującymi barwami i komiksowymi motywami. Najnowszy koncept Grupy dostepny jest już w czterech lokalizacjach: Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu i Warszawie – otwarcia dwóch ostatnich odbyły się w II półroczu 2023 roku. Kolejny zostanie uruchomiony już wkrótce w Katowicach. Zaś Pijalnia Wódki i Piwa to jeden z najpopularniejszych i zarazem najstarszych konceptów Grupy, który poprzez charakterystyczną ofertę kulinarną i wyjątkowy wystrój, od lat umożliwia klientom cofnięcie się do okresu PRL-u. Najnowszy lokal PWiP, który niebawem ma powstać w Katowicach, będzie już 33 lokalem brandu.
- Zasadniczym elementem naszej strategii działania jest odpowiedni dobór lokalizacji. Nie obawiamy się jednak kanibalizacji sąsiadujących ze sobą lokali. Po raz kolejny chcemy wykorzystać efekt synergii naszych dwóch brandów działających w bezpośrednim sąsiedztwie, do tej pory ten zabieg okazywał się bardzo efektywny. – komentuje Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska.
Nadrzędnym celem Mex Polska jest ciągła rozbudowa konceptów i poszukiwanie coraz to atrakcyjniejszych lokali do zagospodarowania, co ma mieć wpływ na sukcesywną poprawę sprzedaży, kontroli kosztów i marż.