Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cherrypick Games aktualizuje strategię. Skupi się na multiplatformowych grach premium

Udostępnij

Warszawa (22 stycznia 2024 r.) - CHP (CHERRY) rozszerza swoją strategię o produkcję wieloplatformowych gier premium i prowadzi już zaawansowane prace nad pierwszym takim tytułem. Notowany na NewConnect producent gier planuje też, już w tym roku, wydać gry ze swojego dotychczasowego portfolio w wersji na komputery PC i konsolę Nintendo Switch.

“Przyszłość Cherrypick Games to gry również premium wydawane na różne platformy sprzętowe. Nie tylko dlatego, że w tym obszarze widzimy obecnie największy potencjał komercyjny, ale także dlatego, że dzięki takim większym produkcjom możemy realizować nasze ambicje i robić to co kochamy. Co najważniejsze, mamy zasoby potrzebne do realizacji tych ambicji” - powiedział Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games.

Zgodnie ze zaktualizowaną strategią Spółka zamierza produkować gry, które może (samodzielnie lub we współpracy z partnerem) wydać na takie platformy jak Steam, Epic Store, Nintendo Switch, PlayStation i Xbox.

Historycznie Cherrypick Games specjalizował się w grach przeznaczonych na platformy mobilne, ale już wydana w zeszłym roku gra “Kingdoms: Merge & Build” jest dostępna na wszystkie urządzenia firmy Apple, w tym telefony, komputery MacOS oraz Apple tvOS (obecnie Spółka prowadzi prace nad jej adaptacją na urządzenie Apple Vision Pro).

Swoje kolejne produkcje Cherrypick Games zamierza wprowadzać na urządzenia mobilne, komputery PC, oraz konsole (Nintendo Switch, PlayStation Xbox). Co więcej Spółka ma konta deweloperskie i wydawnicze na tych platformach. Kluczowy jest też fakt, że od 2022 roku Cherrypick Games regularnie wzmacnia zespół deweloperski.

“W ciągu czterech lat chcemy wyprodukować dwie gry premium, które wydamy na kilka platform sprzętowych. Co najważniejsze od pewnego czasu pracujemy nad pierwszym takim projektem, któremy nadaliśmy roboczą nazwę ‘Papillon’. Będzie on łączył elementy gry z gatunku ‘survive’ i ‘roguelite’. Uważamy, że mamy świetny pomysł na oryginalny gameplay i w najbliższych miesiącach zaczniemy pokazywać na wydarzeniach branżowych” - podkreślił szef studia.

Gry premium są kluczowym elementem zaktualizowanej strategii Spółki. Jednak zakłada ona również kontynuację współpracy z dotychczasowymi kluczowymi partnerami, jak Apple (który sfinansował produkcję “Kingdoms: Merge & Build” i nadal finansuje jej rozwój), czy Nine66, które należy do Savvy Games Group. Spółka pracuje też z grupą BoomBit w ramach wspólnego przedsięwzięcia (joint venture) - BoomPick Games. Cherrypick Games zamierza też wydać na nowe platforme gry ze swojego portfolio (back catalogue).

“Chcemy wydać dwie lub trzy gry z naszego portfolio na Steam i Nintendo Switch już w tym roku” - zaznaczył Marcin Kwaśnica.

Cherrypick Games zanotowało w 4,94 mln zł przychodów i 3,02 mln zł zysku netto w trzech kwartałach 2023 r. Oznacza to wzrost o odpowiednio 83,7% i 6,8% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Spółka jest niezadłużona, a jej wyniki finansowe potwierdzają solidne przepływy finansowe. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej były pozytywne i wyniosły 735 tys. zł w III kwartale 2023 r. i 3,88 mln zł w trzech kwartałach 2023 roku łącznie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus