Data Science, Fintech, Digital Advertising czy Commerce Media – to m.in. obszary, w których można rozwijać projekty przy wsparciu jednego z największych dostawców danych na świecie. Notowana na GPW spółka CLD (CLOUD) prowadzi nabór projektów w programie Data Seed. Startupy, fundacje technologiczne i zespoły projektowe, które chcą rozwijać projekty poprzez innowacyjne wykorzystanie danych mogą w ramach Data Seed uzyskać dostęp do autorskiej technologii i finansowanie.
- Jako doświadczona, globalnie działająca firma doskonale wiemy, że dane to nie tylko źródło informacji, ale aktywo, które z powodzeniem może być wykorzystywane w różnych obszarach, na przykład do budowania nowych modeli biznesowych czy tworzenia algorytmów uczenia maszynowego w celu rozwoju systemów sztucznej inteligencji. Nasz program to szansa dla tych zespołów i projektów, które mają pomysły na wykorzystanie danych w nowych obszarach lub ich innowacyjne wykorzystanie na już istniejącym rynku. Zgodnie z naszymi założeniami do Data Seed zgłaszają się już projekty dotyczące Fintech czy Data Science, czyli z obszarów o ogromnym potencjale rozwojowym. Jednocześnie wpływają zgłoszenia związane z naszą kluczową działalnością – wykorzystaniem danych w reklamie cyfrowej. To dowód na to, że również w obszarze Digital Advertising innowatorzy wciąż widzą potencjał do rozwoju, czemu sprzyja zresztą rosnący w tempie dwucyfrowym rynek reklamy cyfrowej – podkreśla Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.
Cloud Technologies Data Seed to program dedykowany startupom na wczesnym etapie rozwoju, fundacjom technologicznym lub zespołom projektowym. W ramach programu spółka oferuje najlepszym projektom dostęp do danych i technologii oraz finansowanie - ticket inwestycyjny wynosi do 2 mln PLN, a finansowanie każdego projektu jest ustalane indywidualnie.
Do programu mogą zgłaszać się zarówno podmioty oraz zespoły, które już zajmują się analityką danych w swojej działalności biznesowej, jak i te, które dopiero przedstawią pomysł, jak innowacyjnie wykorzystać dane w biznesie. Odpowiednia analiza i wykorzystanie danych daje ogromne możliwości: od dostarczania dopasowanych ofert lub porad, poprzez przewidywanie zachowań klientów lub użytkowników, aż po wykorzystanie uczenia maszynowego do rozwoju systemów optymalizacji ofert lub sprzedaży. Wysokiej jakości dane pozwalają m.in. wskazywać trendy oraz sentyment konsumentów, opracowywać wskaźniki predykcyjne czy ułatwiać podejmowanie decyzji inwestycyjnych, np.: na rozwijającym się obecnie rynku aktywów cyfrowych.
W zespole prowadzącym program poza Piotrem Prajsnarem znajdują się: Maciej Sawa, CEO OnAudience (spółka z Grupy Cloud Technologies), Adrian Williams, Head of Strategic Partnerships OnAudience oraz Dawid Marciniak, Investment Manager Cloud Technologies. Nabór do programu - poprzez stronę www.cloudtechnologies.pl/en/data-seed - jest prowadzony w sposób ciągły, a każde zgłoszenie jest oceniane indywidualnie. Cloud Technologies to jeden z największych dostawców danych na świecie. Firma, której centrum operacyjne zlokalizowane jest w Londynie, dzięki autorskiej technologii stworzyła chmurę danych zawierającą informacje o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA.