Portfel zamówień QMK (QUMAK) według danych na początek listopada br. wynosił 241 mln zł, z czego na rok bieżący przypadało 121 mln zł, podała spółka w raporcie kwartalnym.
"Wartość portfela zamówień do realizacji na rok 2016 i lata późniejsze, sporządzona na początek listopada wynosi ponad 241 mln zł, z czego 121 mln zł dotyczy 2016 roku. Istnieje duży potencjał wzrostu backlogu - w sumie wartość złożonych ofert na pierwszym miejscu w postępowaniach ofertowych wynosi ok. 143 mln zł" - czytamy w raporcie.
Spółka podkreśla, że niezmiennie ważnym źródłem jej przychodu są wysoko zaawansowane technologicznie rozwiązania budynkowe, które dostarczyły 14% przychodu oraz rozwiązania dla Data Center (18% przychodu). Zauważalne jest rosnące znaczenie usług kompleksowego wsparcia i serwisu, które odpowiadają za 11% przychodu.
W okresie I-III kw. 2016 r. spółka miała 10,49 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 3,06 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 287,06 mln zł w porównaniu z 510,95 mln zł rok wcześniej.
"Spółka kontynuuje proces optymalizacji organizacyjnej i proceduralnej, który w ocenie zarządu pozwoli na podniesienie bezpieczeństwa operacyjnego i finansowego, wzmocnienie kontroli w ramach realizowanych kontraktów oraz docelowo umożliwi podniesienie efektywności grupy" - czytamy dalej w raporcie.
Qumak jest polską spółką informatyczno-technologiczną, notowaną na GPW od 2006 r. Oferuje innowacyjne rozwiązania IT dla sektora prywatnego i publicznego, świadczy usługi obejmujące: konsulting i doradztwo, projektowanie i wdrażanie rozwiązań, wsparcie techniczne i serwisowe oraz rozbudowę rozwiązań.