Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Marcin Olejarz, BoomBit: Segment Mid-Core i Casual poprawił swoje wyniki, ale nasze aspiracje są zdecydowanie większe

Udostępnij

BBT (BOOMBIT), międzynarodowy producent i wydawca gier mobilnych podsumowuje wyniki i osiągnięcia w Q1-Q3 2023:

  • 183,5 mln PLN przychodów ze sprzedaży (-17% r/r), w tym 3,4 mln PLN z projektów blockchain.
  • 16% wzrost przychodów w segmencie Mid-Core i Casual i 8 podpisanych umów wydawniczych.
  • 14 mln PLN zysku netto w segmencie gier mobilnych i 5,3 straty netto w segmencie blockchain.
  • 41,2 mln PLN środków pieniężnych na 30 września 2023
  • Nowe Joint Venture - Mobile Esports.

- Bardzo pozytywny i zdecydowanie największy wpływ na wyniki Grupy miały gry Mid-Core i Casual w tym przede wszystkim Hunt Royale oraz Darts Club. Uważnie obserwujemy sytuację na rynku reklamy mobilnej, zmieniający się model konsumpcji i mniejsze zainteresowanie grami Hyper-Casual, dlatego zdecydowaliśmy się mocniej postawić na produkcję i rozwój właśnie gier Mid-Core i Casual, zarówno własnych jak również tych, które będziemy wydawali z zewnętrznymi partnerami. Widzimy duże zainteresowanie naszym modelem wydawniczym, w każdym kwartale podpisujemy kolejne umowy i testujemy nowe interesujące projekty  – mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A.  Dużo wydarzyło się także w projektach blockchain. Możemy się pochwalić pierwszymi zauważalnymi przychodami, które po 3 kwartałach wyniosły 3,4 mln zł, a wśród najważniejszych wydarzeń była dobrze przyjęta lipcowa premiera Hunters On-Chain na MainNet sieci Polygon. Równie obiecująco radzi sobie nasz drugi projekt, czyli PlayEmber, który zgodnie z danymi udostępnianymi przez serwis DappRadar jest aktualnie na drugim miejscu w sieci NEAR w kategorii gry, pod względem ilości Unique Active Wallets.

W  trzech kwartałach 2023 roku łączne przychody Grupy wyniosły 183,5 mln PLN i były o 17% niższe od 221,7 mln PLN w roku poprzednim. Oprócz ponad 180,1 mln PLN przychodów z gier, Grupa BoomBIt zaraportowała przychody segmentu blockchain na poziomie 3,4 mln zł, na które złożyły się 2,3 mln PLN przychodów osiągniętych przez PlayEmber oraz przychody ze sprzedaży NFT uzyskane przez BoomLand w wysokości 1,1 mln PLN.  W październiku miała miejsce zapowiadana emisja tokenu $BOOM, której efekty będą widoczne w księgach czwartego kwartału 2023 roku. Łączna kwota kosztów projektów blockchain w okresie 9 miesięcy zakończonych 30 września 2023 roku wyniosła 11,4 mln PLN (w porównaniu do 6,9 mln PLN w analogicznym okresie roku poprzedniego), z czego w rachunku zysków i strat ujęte zostało 7,7 mln PLN.

Skonsolidowana skorygowana EBITDA w trzech kwartałach 2023 roku wyniosła 12,7 mln PLN (-38% r/r), zaś zysk netto ukształtował się na poziomie 8,6 mln PLN. W samym segmencie gier mobilnych, wyniki te wyniosły odpowiednio 17,8 mln PLN skorygowanej EBITDA i 14 mln PLN zysku netto.  Segment blockchain po trzech kwartałach miał  -5,3 mln PLN wyniku netto oraz - 5,1 mln PLN skorygowanej EBITDA. Saldo środków pieniężnych na koniec września 2023 wyniosło 41,2 mln PLN.

Najlepiej zarabiającymi tytułami w trzech kwartałach 2023 roku były Hunt Royale (62,2 mln PLN), Darts Club (21,2 mln PLN) oraz Car Driving School Simulator (9,4 mln PLN), czyli gry Mid-Core i Casual. Łącznie przychody z gier mid-core wzrosły o 16% i wygenerowały 111,6 mln PLN. W 2023 roku spółki Grupy BoomBit wydały łącznie 13 gier na platformach iOS oraz Google Play, w tym 9 gier typu Hyper-Casual i 4 Mid-Core, oraz 10 gier wydanych w modelu Premium na platformach Nintendo Switch i Steam. W bieżącym okresie sprawozdawczym miały również miejsce pierwsze premiery gier portowanych na platformy webowe. 

- Segment Mid-Core i Casual wyraźnie poprawił w tym roku swoje wyniki, ale nasze aspiracje są zdecydowanie większe. Pierwsze wyniki wydanej we  wrześniu gry Idle Farm: Harvest Empire pokazują, że powinna osiągać dobre, powtarzalne przychody w kolejnych miesiącach. Mamy bogaty pipeline wydawniczy, kilka tytułów trafi na rynek niebawem, a biorąc pod uwagę także inne inicjatywy, dzięki którym możemy dywersyfikować źródła przychodów mocno liczymy na to, że przełoży się to pozytywnie na naszą działalność w przyszłym roku - dodaje Marcin Olejarz.

Grupa intensywnie rozwija portfolio gier Mid-Core i Casual oraz działalność wydawniczą w tym segmencie. Wśród głównych gier, które zostaną wydane w ramach podpisanych w tym roku umów wydawniczych z zewnętrznymi studiami, należy wyróżnić Dawn of Ages (studio: Stratosphere Games), Train King Tycoon (studio: Charged Monkey), Spooky Adventure Park (studio: Nano Titans), Loot Heroes (studio: Madcore), Boxing Ring (studio: Vivid Games), Zombie Drift Arena (studio: ECC Games) oraz Car Factory AI Tycoon (studio: Ludos Labs). Ponadto, najnowszym przedsięwzięciem w formule joint venture jest Mobile Esports, twórca platformy free-to-play, oferującej użytkownikom uczestnictwo w rozgrywkach z rzeczywistymi nagrodami. Docelowo działalność ta ma uzupełniać naszą obecną ofertę o dodatkowy kanał pozyskiwania i monetyzowania użytkowników.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus