Grupa MLS (MLSYSTEM) wypracowała w okresie I-III kwartał 2023 r. 134,2 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec blisko 169 mln zł rok wcześniej. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 18,3 mln zł w porównaniu z blisko 25 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. W analizowanym okresie wynik EBITDA ukształtował się na poziomie 13,6 mln zł wobec 21,3 mln zł rok wcześniej. Strata netto wyniosła 10,8 mln zł wobec straty netto 4,7 mln zł w okresie I-III kwartał 2022 r.
- Mniejsza wartość sprzedaży to efekt przedłużających się prac budowlanych na obiektach naszych klientów oraz znaczące wykorzystanie linii produkcyjnych do prac rozwojowych. Intensyfikujemy działania w celu szybkiego uruchomienia nowych kanałów dystrybucji linii produktowej dachówek fotowoltaicznych i okładzin elewacyjnych. Trwają procedury odbiorowe nowego budynku o powierzchni 20 tys. m2. Równolegle uruchamiane są w nim linie, które podwoją nasze moce produkcyjne. Systematycznie wzmacniamy pozycję na rynkach międzynarodowych – wartość sprzedaży eksportowej w pierwszych trzech kwartałach br. wzrosła rok do roku o 126 proc. W analizowanym okresie najważniejszym dla nas rynkiem była Europa – komentuje Dawid Cycoń, prezes ML System.
Spółka w bieżącym roku koncentruje się na wdrożeniu nowych produktów – szyb, dachówek, płyt elewacyjnych jako aktywnych fotowoltaicznie materiałów budowlanych, będących odpowiedzią na cele i założenia unijnej dyrektywy budynkowej - EPBD (Energy Performance of Buildings Directive), dotyczącej efektywności energetycznej budynków. Projekt dyrektywy opublikowany w marcu tego roku zakłada m.in. stopniowe wprowadzenie obowiązkowego montażu instalacji PV na nowo budowanych i modernizowanych obiektach.
- Środki z KPO, dążenie do redukcji śladu węglowego, znaczące obniżenie kosztów kluczowych komponentów, w tym krzemu, przyspieszą czas zwrotu z inwestycji dla produktów spółki – dodaje Dawid Cycoń, prezes ML System.