Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Benefit Systems: Wyniki 3Q 2023 potwierdzają trendy i wspierają perspektywy spółki

Udostępnij

BFT (BENEFIT), dostawca świadczeń pozapłacowych, zakończyła trzeci kwartał 43% wzrostem przychodów r/r (694 mln zł) i nienotowanymi dotąd w historii Spółki wynikami operacyjnymi. Zysk operacyjny wzrósł r/r o 148% (do 171,1 mln zł), a zysk EBIDTA o 91% (do 243,2 mln zł). Zysk netto w trzecim kwartale wzrósł o 235% (do 115,4 mln zł).

Narastająco po trzech kwartałach 2023 Grupa zanotowała 2 016,7 mln zł przychodów (+50% r/r) i zysk operacyjny wynoszący 380 mln zł (+174%). Z kolei zysk netto od stycznia do września wyniósł 297,2 mln zł (+301%). Grupa podtrzymuje kluczowe założenia na 2023 rok: wzrost przychodów o 45% r/r oraz rentowność operacyjną na poziomie ok. 18% (wzrost o prawie 7 p.p. r/r).

- Trzeci kwartał to kolejny okres, w którym notujemy rekordowe wyniki i wzrosty we wszystkich segmentach działalności, a także dalszy wzrost ARPU. Widzimy istotny potencjał dalszego rozwoju segmentu fitness i chcąc go w pełni wykorzystać, dynamicznie rozwijamy sieć własnych klubów, zarówno poprzez akwizycje, jak i nowe otwarcia. Bardzo mocny bilans daje nam dużą elastyczność przy podejmowaniu tych decyzji ​- mówi Marcin Fojudzki, członek zarządu Benefit Systems.

W okresie dziewięciu miesięcy 2023 liczba lokalizacji Grupy wzrosła o 26 klubów, osiągając poziom 220 na czterech rynkach. Po zakończeniu kwartału liczba obiektów w portfolio Grupy kontynuuje wzrost i na koniec roku powinna osiągnąć poziom 239 klubów.

- Zarówno na rynku polskim, jak i za granicą widzimy bardzo dobre perspektywy rozwoju. Dlatego wzmacniamy naszą ofertę produktową, odpowiadając na aktualne potrzeby pracodawców i użytkowników. Kontynuację dobrych wyników widać także w trwającym już czwartym kwartale. W pierwszej połowie czwartego kwartału sprzedaliśmy 67 tysięcy kart, co oznacza, że według stanu na 14 listopada liczba kart w Polsce sięga ponad 1,4 mln. Na rynkach zagranicznych w tym samym okresie mieliśmy przyrost na poziomie 20 tysięcy kart. W 2024 roku chcemy wciąż dynamicznie rosnąć, dodając około 150 tys. kart w Polsce i 100 tys. zagranicą. Planujemy także dalej rozbudowywać sieć klubów własnych. Nasz plan na 2024 rok to otwarcie 15 nowych obiektów w Polsce oraz ponad 20 na rynkach zagranicznych - mówi Marcin Fojudzki.

Segment Polska

Przychody ze sprzedaży segmentu Polska wyniosły w trzecim kwartale 497,5 mln zł (+44% r/r). Liczba kart na koniec okresu w Polsce osiągnęła poziom 1 341,7 tys. sztuk, co oznacza wzrost o 12 tys. sztuk w samym trzecim kwartale i 154 tys. sztuk od początku roku. Własne sieci fitness wypracowały wysoki poziom zysku operacyjnego (8,7 mln zł). Na koniec okresu w Polsce Grupa zarządzała 195 klubami fitness, a od początku roku Grupa pozyskała w wyniku akwizycji 32 nowe obiekty w największych aglomeracjach w Polsce - w okresie ostatnich 3 miesięcy było to 5 klubów Calypso Fitness, 2 kluby marki Gravitan, 2 Manufaktury Zdrowia a także 1 klub Studio Energia, a na początku 2023 roku 6 klubów Saturn Fitness i 16 klubów Calypso Fitness.

Segment Zagranica

Na rynkach zagranicznych Grupa kontynuuje dynamiczny rozwój. Przychody ze sprzedaży segmentu zagranica wyniosły w trzecim kwartale 196,3 mln zł (+40% r/r). Liczba kart na koniec okresu za granicą osiągnęła poziom 470 tys. sztuk, bez zmian w trakcie kwartału. Zysk operacyjny tylko w tym segmencie wzrósł do 50,5 mln zł (+226% r/r), co stanowi 30% wyniku całej Grupy.

Na koniec 3. kwartału gotówka netto Grupy sięgała 311 mln zł. Pod koniec września br. Benefit Systems wypłacił dywidendę w wysokości 120,3 mln zł (tj. 41 zł na akcję).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus