Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

"Po 2018 roku rynek reklamy będzie daleko od miejsca, w którym się teraz znajdujemy" - prezes Sare

Udostępnij

Grupa Sare, oprócz wzmacniania pozycji rynkowej dzięki rozwijaniu wewnętrznych projektów, za istotny czynnik wzrostu uważa dostarczanie nowych rozwiązań opartych o big data oraz mobile, co ma służyć m.in. monetyzacji gromadzonych danych, poinformował prezes Tomasz Pruszczyński.

"Chcemy rozwijać swoje kompetencje zwłaszcza w obszarze big data, co posłuży do analizy, wykorzystania - a co za tym idzie - monetyzacji gromadzonych danych. Drugim obszarem, w którym w najbliższej przyszłości chcemy zaistnieć jest segment oprogramowania dla urządzeń mobilnych, który w doskonały sposób uzupełni posiadane przez nas kompetencje" - powiedział Pruszczyński, cytowany w komunikacie.

Według raportu "O stanie rynku telekomunikacyjnego" Urzędu Regulacji Energetyki, 90% gospodarstw domowych w Polsce ma dostęp do sieci, ponad 80% mieszkańców polski posiadało mobilny dostęp do sieci, podano w informacji.

"To wskaźniki wyższe niż dla UE i znacznie wyższe niż wskaźniki globalne. To pokazuje, jak rozwiniętym rynkiem jesteśmy. Sprawia też, że nasza pozycja dostawcy innowacyjnych, sprawdzonych rozwiązań jest bardzo silna. Rozwiązania stosowane powszechnie u nas, w niektórych krajach zachodnich dopiero są wprowadzane. To dla nas ogromna szansa, dlatego wykorzystując nasze kompetencje rozpoczęliśmy w ubiegłym roku ekspansję zagraniczną" - dodał prezes Sare.

Skonsolidowane przychody Grupy Sare za 2015 rok wyniosły 38,3 mln zł, wobec 25 mln zł w 2014 roku (wzrost o 53% r/r), a zysk netto podmiotu dominującego wyniósł 3,8 mln zł wobec 1,1 mln zł w 2014 roku (wzrost o 245% r/r).

"Działamy na bardzo dynamicznie rozwijającym się rynku. Nie zadowala nas jednak wzrost równy z rynkiem. Stale umacniamy naszą pozycję na nim, aktywnie szukamy nowych kierunków rozwoju i nie boimy się nowych wyzwań. To pozwala rosnąć w tempie wielokrotnie szybszym niż średnia dla całego rynku" - skomentował Pruszczyński.

Według badań IAB, wartość rynku reklamy online w Polsce w 2014 r. wyniosła 2,8 mld zł (co oznacza wzrost o 7% w stosunku do 2013 r.). Według prognoz PwC, w 2018 r. wartość rynku reklamy online przekroczy 4,3 mld zł.

"Po 2018 roku rynek reklamy będzie daleko od miejsca, w którym się teraz znajdujemy. To jak przyśpieszony rozwój od kina niemego, do poziomu wirtualnej wielowymiarowej rzeczywistości. Dostrzegamy te trendy, robimy wszystko by być beneficjentami tego rozwoju. Jak widać po naszych wynikach finansowych osiągamy ten cel z wymiernym efektem. Zamierzamy wspiąć się na jeszcze wyższy poziom i rozwijać się w kolejnych obszarach" – podsumował prezes Sare.

Sare to technologiczna spółka oferująca zaawansowane, dedykowane narzędzia IT, służące wspieraniu sprzedaży i automatyzacji marketingu. W 2016 r. przeszła na GPW z NewConnect.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus