Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Global Cosmed: EBITDA za pierwsze półrocze 2023 r. wyższa niż za cały 2022 r.

Udostępnij

16% wzrost przychodów ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2023 roku, czyli o ponad 30 mln zł (do poziomu 212 mln zł za 6 miesięcy) to początek przewidywanego okresu wzrostu. Ponad trzykrotnie wyższa EBITDA rok do roku to kolejny argument, że warto zainteresować się GLC (GLCOSMED).

Producent kosmetyków i chemii gospodarczej Global Cosmed S.A. mocno rozpoczął ten rok. Po widocznym odbiciu w pierwszym kwartale, drugi przyniósł oczekiwane kolejne wzrosty narastająco w 1H’23 o prawie 30 mln zł wzrostu sprzedaży. Pierwsze półrocze to także wzrost EBITDA do poziomu 17,4 mln zł (w porównaniu do 5,5 mln zł w 1H’23 oraz 12,6 mln wygenerowane w całym 2022 roku). W końcu to także 7 mln zł zysku netto.

W czerwcu nastąpiły zmiany w organach zarządczych i nadzorczych spółki. Dotychczasowy Prezes Zarządu, Pan Andreas Miele, stanął na czele Rady Nadzorczej. Pełniąca obowiązki wiceprezes Zarządu Magdalena Miele objęła stanowisko Prezesa Zarządu a wraz z nią odpowiedzialność za zarządzane spółką przyjął: Pan Kamil Szlaga, dotychczasowy Dyrektor ds. kontrolingu finansowego oraz Pan Arthur Mielimonka współzarządzający działalnością spółek niemieckich. Nowy Zarząd będzie kontynuował do tej pory realizowaną strategię wzrostu tj.: rozwoju własnych marek, exportu i efektywności produkcji.

„Powrót na ścieżkę wzrostu był naszym celem od ponad roku. Bardzo dobre wyniki w okresie COVID pozwoliły nam na inwestycje w technologie, marki i zawalczenie o nowe rynki. Poprawiliśmy efektywność produkcji (np: w zakładzie w niemieckim Stadtilm moce produkcyjne w 2022 roku zwiększyły się o 50% a docelowo będą podwojone w stosunku do 2021r.), przeprowadziliśmy rebranding wszystkich naszych marek, pozyskaliśmy nowych zagranicznych odbiorców (m.in. w Gruzji, krajach Azjatyckich, Armenii). Było warto - weszliśmy na wyznaczoną w strategii ścieżkę wzrostu przychodów i zysków, ale to cały czas nie odzwierciedla naszego potencjału.” skomentowała pani Prezes Magdalena Miele.

Wykres: skonsolidowana wielkość przychodów w latach 2021 - 2023

Wzrost sprzedaży zawdzięczany jest m.in. sprzedaży marek Global Cosmed S.A. Przypomnijmy: w portfolio produktów firmy znajduje się marka Kret, lider rynku udrażniaczy; marka bazując na swojej wiarygodności i skuteczności rozbudowała ofertę m.in. o żele i kostki do WC, środki do czyszczenia. Bobini, Dziecięca Marka Roku 2022 i laureat Złotej Innowacji w kategorii Chemii gospodarczej, to brand, który zabezpiecza potrzeby najmłodszych od pierwszych dni ich życia. Wysoka jakość produktów kosmetycznych i higienicznych do pielęgnacji dzieci i niemowląt a także detergenty do prania i płukania ubranek dziecięcych to wyróżnik marki. Global Cosmed S.A. to także marka produktów Sofin, która odważnie weszła w ogromną kategorię środków do prania. Początkiem było wprowadzenie dobrze przyjętych przez rynek płynów do płukania by chwile później wprowadzić kapsułki, płyny i żele do prania. Całość dopełnia marka Apart, specjalista od pielęgnacji ciała (mydła w płynie, żele pod prysznic, płyny do kąpieli, produkty do higieny intymnej).

Sukcesem w ostatnim kwartale było uzyskanie statusu umowy znaczącej kontraktu sprzedaży własnych brandów kosmetycznych i chemii gospodarczej Global Cosmed Group S.A. z siedzibą w Jaworze dla największej w Polsce sieci drogeryjnej Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska sp. z o.o. Wcześniej status znaczące umowy uzyskała umowa Global Cosmed GmbH z siedzibą w Hamburgu z Rossmann GmbH i z dm- drogerie markt GmbH + Co.KG

Z końcem sierpnia firma osiągnęła zgodność z zasadami DPSN 2021 na poziomie 90% (ogólny wskaźnik compliance 78%), co stawia ją w pierwszej czwórce firm sektora odzież i kosmetyki pod względem stosowania giełdowych zasad ładu korporacyjnego.

„Zaangażowanie spółki w obszarze zrównoważonego rozwoju, intensywna praca nad wdrożeniem dyrektywy CSRD i zaawansowane działania w obszarze GOZ są dostrzegane przez rynek i skutkują licznymi zaproszeniami do współpracy i dzielenia się wiedzą. Stąd stała już współpraca ze Stowarzyszeniem Emitentów Giełdowych (szkolenia z zakresu raportowania, greenwashingu), Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego (obszar najlepszych praktyk GOZ) czy organizacjami branżowymi (np.: udział w panelu na konferencji „Innovation Day” czy „Czas na ESG”). Jako członek inicjatywy na rzecz wdrażania SDGs, przedstawiciele spółki poprowadzą warsztat na konferencji w Ministerstwie Rozwoju i Technologii. Wszystko to potwierdza nasze zaangażowanie w realizację przyjętej strategii zrównoważonego rozwoju i buduje wiarygodność w oczach inwestorów” dodała Pani Prezes Magdalena Miele.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus